به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در دهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با تسلیت شهادت جمعی از کارکنان سپاه در حادثه تروریستی زاهدان، اظهار داشت: وظیفه می‌دانیم از حضور غرورآفرین تک‌تک معلمان، مدیران و دانش‌آموزان در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کنیم و برگزاری مراسمات در مدارس اهر در نوع خود بی‌نظیر بودند.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» در دهه پنجم انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران، نقشه راه جدیدی را برای مردم و مسئولان ترسیم کردند، افزود: بیانیه «گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری، رویکردهای نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف را بیان کرده‌اند و در بخشی از این بیانیه وظیفه سنگینی نیز بر دوش مراکز علمی و آموزشی گذاشته شده است.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه با ذکر اینکه رویکردهای هنرستان‌ها در تربیت دانش‌آموزان باید فنی و حرفه‌ای باشد، گفت: تجهیزاتی که در حال حاضر در هنرستان‌ها استفاده می‌شود قدیمی و فرسوده هستند و اصلاً تناسبی با دانش روز را ندارند.

محمودی ادامه داد: ارائه آموزش‌های متناسب با تکنولوژی روز در هنرستان‌ها نیاز به تجهیز آنها به تجهیزات روز است ولی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوشبختانه برعکس هنرستان‌ها، تجهیزات مدرن داریم که می‌تواند مورد استفاده دانش‌آموزان نیز قرار گیرد.

وی بابیان این‌که شهرستان اهر در تدریس رشته‌های کشاورزی و گیاهان دارویی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد، ابراز داشت: اغلب مراجعه‌کنندگان به دستگاه‌های اجرایی که عمدتاً جوانان تحصیل‌کرده بیکار هستند حقیقتاً نمی‌توان کار خاصی انجام داد و شاید دلیل بیکاری اغلب جوانان بدون مهارت بودن آنها باشد از این‌رو باید برنامه‌ریزی برای تربیت مهارت‌محور جوانان داشته باشیم.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم تربیت جوانان در مراکز علمی و دانشگاهی توام با مهارت‌آموزی تاکید کرد و گفت: بسیاری از جوانان به لحاظ مهارتی که دارند هم برای خود و هم برای تعدادی دیگر از جوانان اشتغال‌زایی می‌کنند و به عبارتی مهارت‌آموزی نیز یکی از رویکردها و اولویت‌های دولت است تا اشتغال و کارآفرینی به مردم رقم بخورد.

محمودی اضافه کرد: آموزش و پرورش اهر به جهت استفاده دانش‌آموزان از تجهیزات به‌روز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای با این مرکز در قالب عقد تفاهم‌نامه‌ای همکاری کند.

وی از وجود فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی شهرستان اهر خبر داد و گفت: ۸۰ درصد جوانان بیکار اهری به جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند چراکه بخش کشاورزی این پتانسیل را دارد تا برای بخشی از جوانان بیکار اشتغال ایجاد کند و این میان دانشکده کشاورزی می‌تواند آموزش‌هایی را ارائه دهد.

فرماندار شهرستان اهر تصریح کرد: امروزه یکی از مناسب‌ترین راهکار اشتغال‌زایی، ارائه مشاوره و هدایت جوانان دارای مهارت به خوداشتغالی است به طوری که در شرایط فعلی جوانان بسیاری داریم که تحصیل‌کرده بیکار هستند از این‌رو تاکید داریم جوانان در دوران تحصیل مهارت بیاموزند.

انتهای پیام/