به گزارش ارسباران نیوز، رسول زرگر پور، اظهار کرد: طبق اطلاعیه شورای نگهبان صحت انتخابات در تمام ۱۵ حوزه انتخابیه اصلی و ۳۵ حوزه انتخابیه فرعی مورد تایید قرار گرفته و فقط دو شهرستان سمیرم و شهرضا به دور دوم رفته که ۱۰ اردیبهشت انتخابات آنها انجام می شود. وی با بیان اینکه صحت انتخابات حوزه شهرستان اصفهان تایید شده است، اظهار کرد: براساس ابلاغیه شورای نگهبان که در اختیار استانداری قرار گرفته صحت آرای منتخبان اول، دوم، چهارم و پنجم مورد تایید است و آرا نفر سوم باطل شده است و انتخابات اصفهان به میان دوره‌ای منتقل شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نامه شورای نگهبان بعدظهر ۲۹ اسفند به دفتر من رسید، بیان کرد: من روز اول سال ۹۵ با وزیرکشور صحبت کرده و نکات خودم و اعتراض نفر سوم را به ایشان بیان کرده‌ام. همچنین از وزیر کشور درخواست کرده ام علت ابطال آرا را از شورای نگهبان جویا شود. زرگرپور ادامه داد: منتخب سوم مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری این اتفاق است و باید منتظر ماند تا چه ببینیم پیگیری‌های ایشان چه نتیجه ای دارد و با توجه به سابقه اتفاق افتاده نفر ششم در صورت به نتیجه نرسیدن اعتراض نفر سوم وارد مجلس می‌شود .

وی اظهار کرد: البته این تصور ماست چرا که طبق آرا نفر ششم اصفهان۲۶/۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده است و این از یک چهارم آرا بیشتر است اما بازهم می گویم فصل الخطاب نظر شورای نگهبان است که هرچه بگوید اجرایی می شود.

بیانیه مینو خالقی

در همین حال، مینو خالقی منتخب اصلاح طلب مردم اصفهان با انتشار بیانیه‌ای چنین نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم
و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین
مردم بزرگوار و شریف ایران

با تبریک ایام مبارک سال جدید و آرزوی خوشبختی و سلامتی برای یکایک آحاد ملت ایران
من به عنوان کاندیدای تایید صلاحیت گشته از سوی شورای محترم نگهبان وهمچنین منتخب مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی با ۱۹۳۳۹۹ رای صحیح ماخوذه( بنا بر اعلام رسمی فرمانداری اصفهان و نهادهای نظارتی) که تا کنون هیچ ابلاغی مبنی بر تخلفات تبلیغاتی یا دیگر مواردی پیرامون رد صلاحیت دریافت ننموده و پس از شروع تبلیغات انتخاباتی تا کنون هیچ جلسه ای با اعضای محترم شورای نگهبان و هیئت نظارت نداشته ام، به استحضار می‌رسانم:

شایعات، فضاسازی و بی اخلاقی های بی حد و اندازه ای نسبت به اینجانب روا داشته شده و مواردی را به اینجانب منتسب نموده اند که هر یک زیر سوال بردن شخصیت و آبروی مسلمه می باشد و بعضا دارای حدود شرعی است و نیازمند برخورد سریع و قوی مسئولین امر و مسئولین انتظامی و قضایی، در یک جامعه اسلامی است که به حق بنا به فرموده معصوم صلوات الله علیه حرمت آبروی مسلمان بالاتر از حرمت خانه کعبه قلمداد گشته است.

اینجانب به عنوان منتخب مردم شریف اصفهان که خود را امانتدار این ودیعه بزرگ و حمایت و حراست از آن میدانم، و همچنین به عنوان یک شهروند ملتزم به قانون در عین تکذیب تمام واگویه ها علیه اینجانب،از تمام دستگاههای انتظامی و امنیتی کشور خواهشمندم به شدت، با تمام شایعات و بی اخلاقی هایی که از سوی نا اهلان، با سوء نیت تمام در فضای مجازی و غیر آن نسبت به منتخب مردم شریف اصفهان صورت میگیرد برخورد و از مسئولین امر خواهشمندم به سرعت به چنین اکاذیبی که بعضا از سوی برخی افراد و شبکه های اطلاع رسانی،من غیر حق،مطرح می‌شود و مصداق بارز عناوین مجرمانه تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب و افترا میباشد برخورد نموده، و از آبروی مسلمانان در برابر چنین هجمه هایی در یک جامعه اسلامی که باید الگویی برای دیگر جوامع مسلمان باشد، دفاع نمایند.

مسلما در این میان مسئله آراء مردم به عنوان حق الناس که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) میباشد، و حق اینجانب به عنوان شهروندی که با انواع افتراء مورد هجمه واقع گشته است، مطرح بوده و دقت نظر مسئولین امر و در نظر گرفتن ادله شرعی و قانونی از نهادهایی که بنا بر پیکره نظام مقدس اسلامی و قانون اساسی شکل گرفته اند مورد انتظار می باشد.

و العاقبه للمتقین
مینو خالقی