به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگاران از واکسیناسیون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال در برابر ویروس کرونا خبر داد و گفت: با تزریق واکسن کرونا به ۸۰ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال شهرستان اهر؛ رتبه نخست استانی به اهر تعلق گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر بابیان این‌که واکسیناسیون بیماران خاص شهرستان اهر به اتمام رسید، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز مجوز شروع واکسیناسیون جمعیت ۷۵ تا ۸۰ سال را در شهرستان اهر صادر کرد و از امروز تزریق واکسن کرونا به گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال که آمار این جمعیت ۲۱۸۶ نفر است را در اهر شروع می‌کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه بیشترین آمار جان‌باختگان و بستری به دلیل ابتلا به ویروس کرونا مربوط به گروه سنی بالای ۶۵ سال است و واکسیناسیون این گروه‌های سنی می‌تواند از مرگ و میر ناشی از کرونا را به طور چشمگیری کاهش دهد.

میرزاپور اضافه کرد: از گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال در شهرستان اهر تقاضا داریم تا فعلاً به مراکز بهداشت مراجعه نکنند، چراکه بسته به موجودی واکسن کرونا؛ با این گروه سنی تماس گرفته و برای واکسیناسیون دعوت می‌کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر ادامه داد: تاکنون ۳۴۰۰ نفر از جمعیت بالای ۸۰ سال، بیماران خاص، کادر درمان بیمارستان، مراکز بهداشت و مراکز درمانی بخش خصوصی در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

وی یادآور شد: خوشبختانه تا امروز واکسن‌های تزریق شده به گروه‌های هدف؛ هیچ‌گونه عوارضی نداشته و تنها علائم بروزیافته تب، سردرد و بدن‌درد بوده که با قرص استامینوفن برطرف می‌شود.