به گزارش خبرنگار اهرامروز، نعمتی در جلسه بررسی زیر ساخت‌های ورزشی شهرستان ورزقان، گفت: مس سونگون با ذخایر موجود به عنوان اولین و ثروتمندترین معدن خاورمیانه شناخته می شود که باید از این پتانسیل در منطقه برای ایجاد و ارتقا زیر ساخت های ورزش استفاده نمود؛ چراکه با فراهم نمودن زیر‌ساخت‌ها می‌توان توسعه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی را در منطقه شاهد بود.

وی افزود: با حداقل امکانات و اعتبارات ورزشکاران این شهرستان توانسته‌اند در مسابقات استانی و کشوری عناوین درخور توجهی کسب نمایند و این در حالی است که با توجه بیشتر می‌توان ورزقان را به شهرستانی قهرمان‌پرور و قطب مسابقات فرهنگی و ورزشی در سطح استان و کشور تبدیل کرد.

فرماندار شهرستان ورزقان، تصریح کرد: در راستای تحقق عدالت در برخورداری از امکانات ورزشی برای بانوان، تشکیل تیم والیبال و فوتسال بانوان در لیگ دسته یک کشور را زیر مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان دنبال می‌کنیم.

وی استقبال شایسته و پرشور جوانان و نوجوانان شهرستان از مسابقات جام پرچم را نشانگر علاقه مردم شهرستان به برگزاری مسابقات در رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه در حوزه روستایی دانست و افزود: ایجاد فضاهای ورزشی در روستاها با توجه به استقرار بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان در روستاها به عنوان یکی از اولویت‌های شهرستان پیگیری می‌شود.

نعمتی تکمیل سالن ورزشی روستای اندریان که نیازمند اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی است و احداث سالن ورزش‌های رزمی در شهرستان را جز مطالبات ورزشکاران و مردم بیان کرد.

وی با اشاره به اجرای عملیات ساماندهی و تکمیل زمین ورزشی فوتبال شهدای شهر ورزقان، خواستار توجه اداره‌کل ورزش و جوانان استان و مجتمع مس سونگون به تکمیل این زمین ورزشی به عنوان تنها زمین ورزشی فوتبال در شهرستان شد.

خبر: پرویز گلی زاده