به گزارش خبرنگار اهرامروز، ابوالفضل بابایی دایلاری در جلسه شورای اسلامی شهر اهر اظهار داشت: در جلسه هفتم مهرماه که با محوریت تعیین تکلیف وضعیت شهردار برگزار شد موضوع عزل شهردار به دلیل عدم سکونت در حوزه مدیریتی به تصویب رسیده و این مصوبه طبق روال قانونی به هیات تطبیق مصوبات شهرستان اهر ارجاع شد سپس هیات تطبیق در دومین جلسه خود که به این مصوبه رسیدگی می‌کرد در بیستم مهرماه، این مصوبه را مغایر با قانون ندانست.

وی افزود: بر اساس مصوبه‌ شورای اسلامی شهر اهر که مورد تایید هیات تطبیق مصوبه شهرستان اهر قرار گرفت، شهردار اهر از سمت خود عزل و محمد سرقینی با رای اکثریت اعضاء به عنوان سرپرست شهرداری اهر انتخاب شد امیدواریم سرقینی در سمت جدید خود موفق باشند از این‌رو شورای شهر سه ماه فرصت انتخاب شهردار را خواهند داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر ادامه داد: امیدواریم سرپرست شهرداری اهر با مدیریت خود تنش‌های به وجود آمده در شهرداری را رفع و از باندبازی و گروه‌بازی در این مجموعه جلوگیری کنند و هر مسائلی که تاکنون وجود داشته را کنار بگذارند تا نسبت به هیچ کس گارد گرفته نشود و این‌جا اعلام می‌کنیم هر کسی که بخواهد در شهرداری برای مردم خدمت کند در خدمت او خواهیم بود چراکه هدف خدمت به مردم است.

بابایی با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه پروژه عمرانی قابل توجهی در شهر اهر اجرا نشده است، گفت: از زمانی که شورای پنجم شروع به کار کرده تقریباً هیچ پروژه‌ عمرانی در شهر اهر عملیاتی نشده است از این‌رو انتظار داریم با به کارگیری نیروها بتوانیم پروژه‌های مختلفی را در جهت رفاه حال شهروندان اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: همیشه شهردار معزول از وجود نیروهای مازاد گلایه می‌کردند اما اگر اکنون بتوانیم تمامی نیروهای شهرداری را به کار بگیریم و از پتانسیل آنها استفاده کنیم به معنی این است که نیروی مازاد نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر خطاب به سرپرست شهرداری اهر گفت: اولین موردی از شما می‌خواهیم این است که وضعیت مالی شهرداری اهر را اعم از مطالبات و بدهی‌ها را به شورای شهر اعلام کنید و سپس برای پرداخت بدهی‌ها برنامه‌ریزی کنید.

بابایی با تاکید بر این‌که نفری در راستای پیگیری مصوبات شورای اسلامی شهر اهر به شهرداری معرفی می‌شود گفت: متاسفانه مهم‌ترین مصوبه‌ای که به شهرداری اهر جهت اجرا ارسال شده بود تامین قیر برای آسفالت‌ریزی محلات و معابر شهری بود که دلیل عدم عملیاتی شدن آن مشخص نشد البته مصوبات متعدد دیگری نیز داشتیم که همه آن مصوبات بنا به دلایلی از سوی شهرداری نه تنها عملیاتی نشد بلکه برای مردم گفته شد شورا مصوبه نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: تکریم ارباب‌رجوع، رسیدگی به مشکلات ناشی از سد معبر، شفافیت مالی مجموعه شهرداری اهر، نظافت و تمیزکاری شهر، تامین قیر جهت آسفالت محلات و معابر شهری و … انتظار شهروندان از شورا و شهرداری است.

انتهای پیام/