به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای مدیریت بحران این شهرستان که با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برگزار شد، با اشاره به عقب افتادن شهرهای کلیبر، خداآفرین و هوراند در توسعه یافتگی، اظهار داشت: این عقب افتادگی در بین استان‌های کشور هم دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در آتش سوزی تابستان امسال، بیش از ۲۶ هکتار از جنگل‌های ارسباران از بین رفتند، گفت: درست است که با همراهی وزارت دفاع و هلال احمر این آتش خاموش شد، اما حضور نیروهای مردمی بیش از سایرین مؤثر بود و باید امدادرسانی به صورت دایمی در این مناطق مسقر شود.

استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه باید پایگاه امداد هوایی در جنگل‌های منطقه ارسباران ایجاد شود، افزود: جنگل‌های ارسباران در آستانه ثبت جهانی هستند و با استقرار این پایگاه امداد هوایی باید از این اثر طبیعی بکر محافظت کنیم.

بیشتر بخوانیدبازدید نایب رئیس مجلس از مناطق سیل‌زده کلیبر ‌/ پیگیری تکمیل سد پیغام‌چای ‌پس از حدود دو دهه نیمه‌تمامی‌
سیل مهیب کلیبر ۳ کشته و ۲ مفقودی داشت؛ آتش جنگل‌های ارسباران در کلیبر خاموش شد + فیلم
وی با اشاره به اینکه در سیل کلیبر، برآورد خسارات انجام شده و باید ملاحظات مردم هم مورد توجه قرار گیرد ابراز داشت: سیل در هر دو شهرستان کلیبر و خداآفرین خساراتی وارد کرده است.

پورمحمدی از بازگشایی پایانه مرزی خداآفرین در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در سایه تلاش نماینده شهرستان کلیبر، خداآفرین و هوراند، بازگشایی گمرک و پایانه خداآفرین در وزارت کشور تصویب شده و در آینده نزدیک اگر بازگشایی شود، رونق اقتصادی و زیرساختی این منطقه را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: این پایانه می‌تواند در کنار دامداری و کشاورزی، باعث رونق بیشتر شهرستان‌های شمالی آذربایجان شرقی و ارسباران خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید تدابیری اتخاذ شود که توسعه به معنی واقعی در همه ابعاد اتفاق افتد، خاطر نشان کرد: اگر بخشی از استان عقب بماند و بخشی توسعه یابد، توسعه واقعی محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: باید اعتبارات توازن هم به درستی در بین مناطق کمتر توسعه یافته استان‌ها توزیع شود تا بتوانیم بخشی از عقب افتادگی‌ها را جبران کنیم.

خبر از: علی دایلاری اصل