به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر با قدردانی از اصناف و بازاریان در رابطه با محدودسازی فعالیت و تعطیلی اظهار کرد: همین که اصناف و بازاریان در جهت حفظ سلامتی مردم راضی به تعطیل کردن مشاغل شده‌اند در جای خود ارزشمند و قابل تقدیر است هرچند گاه پیدا می‌شود که تعدادی هم ناراضی باشند ولی همین تبعیت از تصمیم مدیران حاکی از فهم و شعور شهروندان است.

وی با قدردانی از عملکرد رسانه‌ها در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی اخبار ویروس کرونا که گامی مهم در جلوگیری از شیوع این ویروس است افزود: لازم می‌دانم رسانه‌ها در کنار کادر درمانی که شبانه‌روز برای سلامتی مردم در تلاش‌اند از طرف ستاد مقابله با ویروس کرونا مورد تقدیر قرار گیرند.

امام جمعه اهر با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی گفت که کسبه و اصناف به فعالیت خود ادامه دهند مگر آن دسته اصنافی که فعالیت‌شان باعث ازدحام می‌شود و همین تعطیلی بازار که در مورد آن انتقاد شده به دلیل ازدحام بود که تصمیم گرفته شد.

حاجی‌زاده در ادامه با تاکید بر این‌که نباید پایش بیماران در روستاهای شهرستان اهر متوقف شود، اضافه کرد: روستائیان نیز در شرایط عادی به معاینه پزشک نیاز دارند چه برسد در شرایط فعلی که ویروس کرونا تهدید می‌کند از این‌رو انتظار می‌رود پایش بیماران و غربال‌گری روستایی نیز فراموش نشود.

وی تصریح کرد: هرچه در توان داریم باید برای ریشه‌کن کردن ویروس کرونا به کار بگیریم و اجازه ندهیم به خاطر این ویروس منحوس تمامی فعالیت‌های دینی، فرهنگی، تبلیغی و … تعطیل شود.

امام جمعه اهر گفت: صبح امروز که در حال بازدید از خیابان‌ها و اماکن بودم تجمعاتی در مقابل نانوایی‌ها و بانک‌ها را مشاهده کردم و صف مقابل نانوایی‌ها و بانک‌ها متراکم بود که این امر باعث گسترش در شیوع ویروس کرونا می‌شود و کارگران نیز حدود ۴۰ نفر در یک محل تجمع کرده بودند که انتظار داریم با برنامه‌ریزی مدیران مربوطه از هرگونه تجمع جلوگیری شود.