به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی نیرپور در آیین گرامیداشت روز پرستار در شهرستان اهر با اشاره به اینکه ۲۵۰ پرسنل پرستاری و پزشکی در بیمارستان باقرالعلوم اهر به مردم خدمات ارائه می‌کنند، اظهار داشت: ماهانه حدود ۱۲۰۰۰ نفر به اورژانس بیمارستان اهر مراجعه‌کننده داریم به‌طوری که شاید سالانه ۱۲ هزار نفر در ادارات مراجعه‌کننده نداشته باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر افزود: ماهانه نزدیک به ۵۰۰ مورد جراحی در اتاق عمل انجام می‌گیرد و پرسه درمان بیماران دیالیزی که تعداد آن‌ها در شهرستان اهر به ۶۰ نفر می‌رسد ۷۰۰ مورد در ماه انجام می‌شود.

وی با ذکر اینکه ۴۰ درصد خدمات بیمارستان باقرالعلوم اهر برای بیمارانی از شهرستان‌های منطقه ارسباران ارائه می‌شود، ادامه داد: سالانه ۴۰۰۰ زایمان در بیمارستان اهر انجام می‌شود که تنها ۲ هزار تا ۲۵۰۰ مربوط به شهرستان اهر بوده و مابقی از شهرستان‌های هم‌جوار مراجعه می‌کنند.

نیرپور با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان باقرالعلوم اهر گفت: اگر طبق استانداردها برای هر تخت بیمارستانی ۱٫۸ پرستار در نظر گیریم باید در بیمارستان ۲۵۰ تا ۳۰۰ پرستار داشته باشیم در حالی که اکنون کادر پرستاری بیمارستان اهر به ۱۶۰ نفر می‌رسد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر اضافه کرد: علی‌رغم کمبود پرستار در بیمارستان باقرالعلوم اهر و عدم دریافت اضافه‌کاری و کارانه، ولی پرستاران از خدمت‌رسانی به بیماران مضایقه نمی‌کنند، این تنها یک‌طرف ماجراست چراکه پرستاران بیمارستان اهر برای جبران کمبود نیروی پرستاری مجبور به اضافه‌کاری و قبول شیفت‌های پی در پی هستند.

وی در ادامه ابراز داشت: حدود یک سال از اضافه‌کاری پرستاران بیمارستان باقرالعلوم اهر هنوز پرداخت‌نشده و مدام با این شرایط پرستاران به لحاظ کمبود نیرو اضافه‌کاری می‌کنند ولی هیچ‌گاه خللی در خدمات‌رسانی به مردم به وجود نیامده است.

نیرپور از بدهی ۲۵ میلیارد تومانی بیمه‌های سلامت ایرانیان و تأمین اجتماعی به مراکز درمانی شهرستان اهر خبر داد و گفت: مطالبات مراکز درمانی شهرستان اهر از بیمه‌ها در ماه‌های بهمن و اسفند نسبت به گذشته پر تنش‌تر خواهد بود، به‌طوری که گفته‌شده هزینه‌ای برای خدمات دو ماه پایانی سالجاری به بیمه‌شدگان پرداخت نخواهد شد.

پرستاری شغل مقدس، سخت و قابل‌تحمل برای همگان نیست

آیت‌الله جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر در آیین گرامیداشت روز پرستار در شهرستان اهر با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) الگو و اسوه برای پرستاران است، اظهار داشت: اگر خطبه‌های حضرت زینب(س) نبود نهضت امام حسین(ع) را پایمال می‌کردند، اینکه سالروز ولادت حضرت زینب(س) را به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری کرده‌اند به خاطر پرستاری این بانوی معصومه از ایتام شهدای کربلا است.

امام جمعه اهر افزود: حضرت زینب(س) تکه نان که خود بایستی استفاده می‌کرد را به ایتام شهدای کربلا می‌دادند.

وی اضافه کرد: پرستاران همانند شمعی سوزان بر دور بیماران هستند که به آن‌ها حیات دوباره می‌بخشند در حالی که این شغل مقدس بسیار سخت و قابل‌تحمل برای همگان نیست.

حاجی‌زاده بابیان اینکه دشمنان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب را سیاه نمایی می‌کنند، گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف برای هیچ‌کس پوشیده نیست.

امام جمعه اهر ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران می‌گویند ملت ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نخواهد توانست جشن بگیرد ولی باوجود اعمال تحریم های ظالمانه و فشارهای سیاسی، جمهوری اسلامی به دستاوردهای ارزشمندی دست‌یافته است.

دولت تدبیر و امید به حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه‌ای داشته است

زاهد محمودی، فرماندار شهرستان اهر در آیین گرامیداشت روز پرستار در شهرستان اهر با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی پرستاران اظهار داشت: حضرت زینب(س) اسوه صبر و بردباری بود.

وی با اشاره به اینکه تحمل بیماران به خاطر بیماری کمتر از سایر مواقع است و این پرستاران هستند که حال بیماران را در این شرایط درک می‌کنند، افزود: پرستاران علی‌رغم زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی گمنام مانده‌اند.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: پرستاران به‌عنوان بخشی از سیستم بهداشت و درمان می‌تواند در رضایت‌مندی جامعه تأثیرات مثبت و منفی بگذارد چراکه اگر پزشکان و پرستاران نتوانند رضایتمندی بیماران را جلب کنند شاید تأثیرات منفی در جامعه به همراه داشته باشد.

محمودی بابیان اینکه دولت تدبیر و امید به حوزه بهداشت و درمان توجه ویژه‌ای داشته است، گفت: کسانی که مخالف دولت هستند توجه دولت به حوزه بهداشت و درمان را تحسین می‌کنند چراکه سلامتی مردم مهم‌ترین رویکرد حاکمیت است.

وی اضافه کرد: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه نظام سلامت و بهداشت و درمان اصلاً قابل‌مقایسه با دوران گذشته نیست چون جمهوری اسلامی در حوزه بهداشت و درمان به پیشرفت‌های متعددی دست‌یافته و آن را در اختیار مردم گذاشته است.

انتهای پیام/