هادی عباسقلیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز اظهار کرد: با توجه به تشکیل «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در کشور، تصمیم بر این شد تا این پویش مردمی نیز در شهرستان اهر راه‌اندازی شود و قصد داریم تا «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» که با هدف تشویق مردمی به دوچرخه‌سواری است به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

وی افزود: پویش مردمی «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» را این هفته روز سه‌شنبه از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح از پارک شیخ شهاب‌الدین اهری استارت می‌زنیم و دوچرخه‌سواران در سطح شهر رکاب‌زنی خواهند کرد.

سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری شهرستان اهر همچنین دوچرخه‌سواری شامگاهی در روزهای چهارشنبه هر هفته را از دیگر برنامه‌های هیئت دوچرخه‌سواری شهرستان اهر برای فرهنگ‌سازی دوچرخه‌سواری عنوان کرد و گفت: دوچرخه‌سواران هر هفته روزهای چهارشنبه از ساعت ۲۱ تا ۲۲ شب در یک محله و یک پارک رکاب‌زنی می‌کنند و به شرکت‌کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود.

عباسقلیزاده بابیان این‌که روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه هر هفته دوچرخه‌سواری صبح‌گاهی در شهر اهر برگزار می‌شود، ابراز داشت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌مان بدین ترتیب است که روزهای یک‌شنبه و پنج‌شنبه دوچرخه‌سواری صبح‌گاهی به سمت محورهای مواصلاتی و جاده‌های روستایی است و روز سه‌شنبه را صرفاً در سطح شهر دوچرخه‌سواری می‌کنیم.

وی، توسعه حمل و نقل پاک، ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا را از دیگر اهداف پویش مردمی «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» ذکر کرد و گفت: با توجه به آلودگی هوای کلان‌شهرها و گسترش زندگی ماشینی و به تبع آن آلودگی هوا، قصد داریم تا مانع از آلودگی هوا شویم.

سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری شهرستان اهر در ادامه از اجرای برنامه دوچرخه‌سواری از خانه تا محل کار برای مشاغل مختلف اعم از اداری، مشاغل آزاد و صنوف در این شهرستان خبر داد، افزود: رکاب‌زنی از خانه تا محل کار علی‌الخصوص برای کارکنان ادارات دولتی می‌تواند الگوی مناسبی برای تشویق و ترغیب مردمی به فرهنگ دوچرخه‌سواری باشد که هم از مصرف سوخت و آلودگی هوا کاسته و به فرهنگی عمومی تبدیل شود.

عباسقلیزاده خاطرنشان کرد: دوچرخه‌سواری در محلات و سطح شهر یکی از راه‌هایی است که می‌تواند جوانان دوچرخه‌سوار را تشویق کرده و زمینه‌ای برای شناسایی استعدادها باشد و از جوانانی که استعداد دوچرخه‌سواری را دارند شناسایی و همراه کنیم.

وی با تاکید بر ضروری بودن بیمه ورزشی برای دوچرخه‌سواران یادآور شد: هر فردی که دوچرخه‌سواری می‌کند لازم است تا به بیمه و استفاده از کلاه ایمنی نیز توجه کند چراکه این مهم برای دوچرخه‌سواران عضو هیئت دوچرخه‌سواری و آنهایی که عضو نیستند ضروری است.

سرپرست هیئت دوچرخه‌سواری شهرستان اهر با قدردانی از اداره ورزش و جوانان اهر در برگزاری برنامه‌های هیئت دوچرخه‌سواری بیان کرد: خانواده‌های نقش موثری می‌توانند در زمینه تشویق فرزندان به دوچرخه‌سواری داشته باشند از این‌رو تقاضا داریم خانواده‌ها به همکاری با هیئت دوچرخه‌سواری این شهرستان بشتابند.

انتهای پیام/