به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در اولین همایش تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان پژوهنده رتبه‌آور استانی و کشوری اهر که در سالن اجتماعات مدرسه دخترانه زهرا مردانی‌آذر برگزار شد بابیان اینکه توسعه هر کشوری بدون پژوهش و تحقیق اتفاق نمی‌افتد، اظهار داشت: هر کشوری می‌خواهد به توسعه و پیشرفت دست یابد در عرصه پژوهش و تحقیق بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی افزود: اگر پیشینه نیروهای انسانی متخصص کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته از تمامی جوانب را بررسی کنیم از خود چیزی ندارند و نیروی انسانی متخصص سایر کشورها را جذب و از ظرفیت‌های آنان برای توسعه استفاده کرده‌اند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور در سال‌های اخیر ادامه داد: پژوهش‌گران و محققان از توانایی‌های خود برای برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی نسخه و راهکار ارائه دهند در حالی که عدم بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهش‌گران و محققان می‌تواند به تشدید مشکلات اقتصادی و معیشتی منجر شود.

عبدالهی اضافه کرد: اگر به نحوه برگزاری انتخابات‌ها در کشور توجه داشته باشیم می‌بینیم سرتاپا اشکال دارد و چون تا به حال از راهکارهای پژوهش‌گران استفاده‌نشده این اشکالات باقی‌مانده است، وقتی کاندیدایی می‌گوید برای شرکت در انتخابات التزام عملی به‌نظام جمهوری اسلامی و دین اسلام دارم چطور می‌تواند با تزریق پول‌های کثیف به‌سلامت انتخابات خدشه وارد کند.

وی با ذکر اینکه آسیب‌ها و تخلفات انتخاباتی نقش بسزایی در کاهش کارآمدی مجلس شورای اسلامی دارد، گفت: با وجود اینکه دشمنان چشم به انتخابات ما می‌دوزند و از هر فرصت برای تخریب نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند چرا با تزریق پول‌های کثیف بهانه دست دشمن دهیم؟ وقتی در انتخابات به‌جای نظارت پژوهش‌گران، پول نقش اصلی را بازی ایفاء کند نتیجه ناکارآمدی مجلس می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای کشور در مجلس ابراز داشت: من معتقدم پژوهش‌گران و محققان ما آن‌قدری توانایی دارند و می‌توانند راهکاری سنجیده برای مشکلات کشور ارائه دهند ولی تاکنون نتوانسته‌اند خودی نشان دهند.

عبدالهی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی به دنبال تصویب طرح استانی-شهرستانی شدن انتخابات مجلس است و با تصویب آن ضمن اینکه شهرهای کوچک بدون نماینده نخواهند بود بلکه باعث می‌شود تا نمایندگان شهرستان‌های کم‌جمعیت نقش مهمی در استان‌ها داشته باشند و از طرفی هم به کاهش تخلفات انتخاباتی منجر می‌شود.

وی در ادامه بابیان اینکه قطع ارتباط با سایر کشورها و دیوارکشی در کشور نمی‌تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی، سیاسی و … منجر شود، گفت: کسانی که مدعی پیروی از رهبری هستند می‌گویند باید تعاملات را با کشورها قطع کنیم، یعنی اینکه دور خودمان دیوار بکشیم، بارها مقام معظم رهبری بر لزوم تقویت روابط سیاسی و اقتصادی بین کشورها تأکید کرده‌اند آیا این آقایان مشغول کاری بودند که توصیه رهبری را نشنیدند!

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تأکید کرد: زمانی که آمریکا جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی آغاز کرده عقلانی‌ترین کار این است که ضمن بهبود روابط خارجی با کشورها، برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی و هسته‌ای آمریکا برنامه داشته باشیم.

عبدالهی از آماده سای مقدمات راه‌اندازی پردیس دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اهر خبر داد و گفت: راه‌اندازی پردیس دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اهر می‌تواند جایگزین نیروی انسانی بازنشسته آموزش و پرورش را تأمین و معلمانی که در سایر نقاط استان در حال تصحیل هستند را به آغوش خانواده بازگرداند تا به دلیل تحصیل از جمع خانواده‌ها دور نمانند البته این دانشگاه مزیت‌های دیگری نیز دارد.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد دانشکده فنی واحد خواهران در شهرستان اهر و دانشکده فنی واحد پسران در شهرستان هریس ضروری است، یادآور شد: دختران اهری دانشجوی دانشکده فنی به دلیل نبود این دانشکده در اهر مجبور هستند تا برای تحصیل به سایر شهرها بروند و این امر به بزرگ‌ترین مشکلات دانشجویان و خانواده‌هایشان تبدیل‌شده این در حالی است که ایجاد دانشکده فنی واحد خواهران در شهرستان اهر نیاز به استخدام نیروی انسانی و تأمین فضای آموزشی دارد.