به گزارش اهرامروز، حسین غفاری در بازدید از غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه‌های خبری شهرستان اهر در نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان در جای حائز اهمیت است، اظهار کرد: غرفه ویژه مطبوعات و رسانه‌های اهر به‌منزله وحدت رویه بین رسانه‌های اهری است و توانسته‌اند با یک هدف و در یک مسیر حرکت کنند برای بنده حائز اهمیت است.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی ادامه داد: بنده ضمن اینکه به شهرستان اهر تعصب‌دارم و از برپایی غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه‌های خبری در این نمایشگاه افتخار می‌کنم.

وی بابیان اینکه هرکسی که علم و دانش بیشتری داشته باشد درواقع توانا هستند که می‌توانند با کمترین هزینه زندگی بهتری داشته باشند، گفت: هراندازه‌ای که فضای رسانه‌ای، اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی گسترش یابد نشان می‌دهد توسعه انسانی در محوریت قرار دارد و توسعه جامعه در این راستا توسعه انسانی را در پی دارد.

غفاری در ادامه به فعالیت‌ها و محورهای عملکردی سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی اشاره کرد، ابراز داشت: تعاون روستایی می‌خواهد در مجموعه بهره‌وری محصولات کشاورزی را افزایش دهند تا حرکتی باشد به‌سوی اقتصاد کشاورزی یعنی بتوانیم کشاورزی‌مان را اقتصادی کنیم و این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه زنجیره تولید را بهبود بخشیده و کامل کنیم.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی توانمندسازی کشاورزان را با ایجاد تشکل از رسالت‌های سازمان تعاون روستایی استان عنوان کرد، گفت: با توانمندسازی کشاورزان سعی داریم با جمع‌آوری محصولات کشاورزی تولیدات کشاورزان را به بازارهای جهانی صادر کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تعاون روستایی شهرستان اهر توانسته است به وظایف خود به‌خوبی عمل کند به‌طور مثال در روستای ورگهان در راستای صادرات محصولات تولیدی باغی، احداث باسکول، ساماندهی خودروهای ترانزیتی ازجمله اقدامات بود که خوشبختانه مشکلاتی که سال‌های قبل وجود داشت امسال برای صادرات محصولات باغی در اهر مشکلی نداشتیم.

غفاری ضمن قدردانی از تلاش‌های نماینده اهر و هریس در مجلس، خاطرنشان کرد: نماینده مردم شریف اهر و هریس پیگیر این هستند تا برای تشکل‌های تعاون روستایی ۳ میلیارد تومان تسهیلات جذب کنند تا آن‌ها نیز بتوانند نهاده‌های خود را از طریق همین تسهیلات به کشاورزان برسانند.