به گزارش خبرنگار اهرامروز، رستم صادقی در نشست مشترک با خبرنگاران پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌های آذربایجان شرقی در رابطه با قطع درختان منطقه ارسباران که در مدیریت جهاد کشاورزی اهر برگزار شد، با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ۲۵۰۰ هکتار مرتع و جنگل دارد اظهار داشت: آذربایجان شرقی در حدود ۱۸۰ هزار هکتار جنگل دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن مربوط به جنگل‌های ارسباران واقع در شهرستان‌های اهر، کلیبر، ورزقان، خداآفرین، هوراند و جلفا است.

وی، حفاظت از جنگل‌های ارسباران را از وظایف قانونی، زیست محیطی و انسانی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی دانست و افزود: یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با هدف حفظ و حراست از مراتع و جنگل‌ها تشکیل یافته است.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی ادامه داد: با وجود یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی و آمار داده‌ها نشان می‌دهد تخریب و تعرض به مراتع و جنگل‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته و زمانی می‌توانیم آمار تعرض و تخریب مراتع و جنگل‌ها را به صفر برسانیم که این مهم به فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

صادقی با اشاره به توافق فی‌مابین ادارت‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست استان آذرباجان شرقی در رابطه با صاینت از جنگل‌های ارسباران گفت: تا سال گذشته در رابطه با صاینت از جنگل‌های ارسباران هم منابع طبیعی و هم محیط زیست از نظر حقوقی و قضایی می‌توانستند ورود کنند اما با توفق انجام شده ۸۰ درصد امور حفاظت از جنگل‌های ارسباران به حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها واگذار شده است.

وی از اتمام کاداستر جنگل‌های ارسباران در سال‌جاری خبر داد و گفت: کاداستر جنگل‌های ارسباران را از سال گذشته آغاز کرده‌ایم و امسال به اتمام می‌رسانیم که این مهم موجب می‌شود تا تمامی نقشه‌ها یو تی ام دار شوند.

گفتنی است؛ در پی تذکر مجدد حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی به دستگاه‌های ذی‌ربط در رابطه با قلع و قمع درختان منطقه ارسباران، سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با دعوت از خبرنگاران تبریز برای سفر به شهرستان‌های منطقه ارسباران (اهر، کلیبر و خداآفرین) تا در جریان نحوه اصلاحات باغات قرار گیرند.

انتهای پیام/