به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در نشست بررسی موانع و مشکلات بزرگراه اهر-تبریز که در شرکت پیمانکاری سامان محیط با حضور معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های پیمانکاران و مدیران ذی‌ربط برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز اظهار داشت: طلب ۳۰ میلیارد تومانی پیمانکاران در مقایسه با سایر پروژه‌های راه‌سازی کشور ناچیز است.

وی افزود: پارسال قرار بود علاوه بر بودجه مصوب بزرگراه اهر-تبریز، ۱۵ میلیارد تومان دیگر به اعتبارات این بزرگراه اضافه شود که با دستکاری در گروه تلفیق بودجه تنها ۵ میلیارد تومان بودجه اضافه توانستیم دریافت کنیم و در حال حاضر ۴ میلیارد تومان دیگر داریم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از کاهش تلفات جاده‌ای بزرگراه اهر-تبریز در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته در تعطیلات نوروزی در جاده اهر-تبریز بر اثر حوادث رانندگی ۱۱ نفر جان خود را از دست داده بودند و امسال این آمار به یک تن کاهش یافته است، این آمار نشان می‌دهد ارتقاء جاده به بزرگراه توانسته از مرگ و میر و حوادث جاده‌ای بکاهد.

عبدالهی اضافه کرد: تکمیل بزرگراه اهر-تبریز از این نظر که حوادث رانندگی را کاهش داده و باعث می‌شود تا تلفات جانی در حوادث رانندگی نداشته باشیم اهمیت بسزایی دارد.

وی در ادامه خواستار ارائه برنامه زمان‌بندی تکمیل قطعات بزرگراه اهر-تبریز از سوی پیمانکاران شد و گفت: در حال حاضر بر اساس گزارش ناظر پروژه، با بهره‌برداری از ۶۲ کیلومتر بزرگراه اهر-تبریز، ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یادآور شد: اینکه ناظر پروژه بزرگراه اهر-تبریز اعلام می‌کند پروژه بزرگراه با ۱۷۳ میلیارد تومان به اتمام می‌رسد کمی ابهام دارد چراکه تا به حال چنین رقمی برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز مطرح نشده بود با این حال عمده درخواست این اعتبار مربوط به مطالبات پیمانکاران باشد.

انتهای پیام/