به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در دیدار عمومی با مردم که در مسجد چهارده معصوم علیه الاسلام اهر برگزار شد با اشاره به اینکه مسئولان دستگاه قضایی اهر و قضات دادسرا و دادگستری هر دو هفته یک‌بار در مساجد با مردم دیدار می‌کنند، اظهار داشت: هدف از این دیدارهای عمومی گره‌گشایی از مشکلات و پیگیری آن‌ها و ارائه مشاوره در خصوص پرونده‌های قضایی است.

وی افزود: همان‌طور که همه می‌دانند رسیدگی به پرونده‌های قضایی مستلزم سیر مراحل قانونی است و این‌طور نیست که پرونده‌ها تنها در یک مرحله مورد رسیدگی قرار گرفته و رای یا حکم برای آن صادر شود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: قضات و مسئولان قضایی برای حل مشکلات مردم در حوزه قضایی آماده هستند و تأکید داریم مسائل و مشکلاتی طرح شود که در حیطه دستگاه قضایی باشد تا بتوانیم در رفع مشکلات مردم مؤثر باشیم شاید طرح مسائل خارج از وظایف دستگاه قضایی و پیگیری حل آن زمان‌بر باشد اما ما آماده پیگیری و حل مشکلات هستیم.

نظری با ذکر اینکه اگر در جامعه همه به‌حق و حقوق خود قانع باشند و عدالت در جای‌جای جامعه ساری و جاری شود دیگر شاهد اختلافات و درگیری نخواهیم بود، گفت: در هر شرایطی باید انصاف رعایت شود و دستگاه قضایی در این میان وظیفه دارد تا عدالت را برقرار کند.

وی از افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری اهر با موضوعات اختلافات ملکی، نزاع و درگیری دسته‌جمعی و … خبر داد، ابراز داشت: دادگستری اهر غیر از رسیدگی به پرونده‌های اختلافاتی، به پرونده‌های دیگری نیز رسیدگی می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر همچنین از کشف و ضبط ۲۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه طی ماه‌های اخیر در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان مواد مخدر توسط باند تولید و توزیع مواد مخدر به‌صورت سازمان‌یافته که قرار بود به کشور جمهوری آذربایجان انتقال یابد با هوشیاری نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی کشف و ضبط شد.

نظری تصریح کرد: محموله مواد مخدر شیشه از مرزهای آذربایجان غربی وارد کشور شده بود و با بارگیری قرار بود تا از مسیر شهرستان اهر به مرز آذربایجان و به آن‌سوی مرزها هدایت شود و در این رابط دو نفر با صدور قرار بازداشت راهی زندان شده‌اند و حال در حال شناسایی سرشاخه‌های اصلی باند توزیع و تولید مواد مخدر هستیم.

 وی بابیان اینکه آن‌هایی که قصد دارند تا سلامت جسمانی و امنیت مردم را به خطر بیندازند دستگاه قضایی به جد با مخلان نظم جامعه و فروشندگان مواد مخدر برخورد قاطع می‌کند، تأکید کرد: متأسفانه افراد سودجو به خاطر منافع شخصی‌شان با توزیع مواد مخدر بنیان خانواده‌ها را تهدید می‌کنند به طوری که در رابط با مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز با افزایش پرونده‌های ورودی روبرو هستیم.

رئیس دادگستری شهرستان اهر یادآور شد: پیشگیری و کاهش معضلات اجتماعی تنها با اقدامات دستگاه قضایی تمام نمی‌شود بلکه همراهی و همکاری مردم می‌تواند در تنگ‌تر شدن فضا برای مخلان نظم جامعه مؤثر باشد.