به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دیدار امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد انقلابی برگزار شد با تبریک سال‌روز تاسیس کمیته امداد اظهار داشت: اقدامات و عملکرد کمیته امداد نتیجه همت و خِرد جمعی کارکنان این نهاد انقلابی است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) با آن‌که در نخستین ماه تشکیل نظام جمهوری اسلامی تاسیس شده، تا به حال توانسته خدمات ارزشمندی برای رفاه اجتماعی اقشار ضعیف و کم‌درآمد انجام داده است.

امام جمعه اهر با ذکر این‌که کمیته امداد به دنبال فقرایی باشد که از حجب و حیا راضی به مراجعه به نهادهای حمایتی نیستند، گفت: برخی از افراد وجود دارد که از خجالت و حیا نمی‌توانند به کمیته امداد برای دریافت کمک مراجعه کنند از این‌رو باید کمیته امداد برای شناسایی این افراد توجه ویژه‌ای داشته باشد.

حاجی‌زاده بر لزوم برنامه‌ریزی کمیته امداد امام خمینی رحمت‌الله علیه به‌منظور اشتغال و خودکفایی مددجویان تاکید و تصریح کرد: قرار نیست هر کس تحت پوشش خدمات کمیته امداد قرار گرفت تا آخر عمر تحت حمایت بماند لذا باید کمیته امداد برای اشتغال و خودکفایی مددجویان برنامه‌ریزی مدون انجام دهد تا افرادی که با حمایت کمیته امداد به خودکفایی رسیده‌اند در قامت یک خیّر حمایت‌ها را بازگرداند

وی بابیان این‌که برخی از مددجویان کمیته امداد به معنای واقعی کلمه فقیر و در فلاکت زندگی می‌کنند، گفت: در شرایطی که مردم از مشکلات اقتصادی و معیشتی رنج می‌برند انتظار داریم کمیته امداد هوای مددجویان را بیشتر از پیش نگه دارد.

امام جمعه اهر گفت: بعضا برخی مدعی هستند که کمیته امداد افراد ثروتمند را تحت پوشش قرار می‌دهد در حالی که ما می‌دانیم این‌چنین نیست ولی این مهم دلیل نمی‌شود تا امدادگران از اقدامات‌شان دلسرد شوند.

تحت پوشش بودن بیش از ۱۳۵۰۰ نفر از مردم اهر وظیفه کمیته امداد را سنگین‌تر می‌کند

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه دفتر ائمه جمعه شعبه دیگری از کمیته امداد امام خمینی(ره) است، ابراز داشت: وقتی کسی راضی می‌شود به دفتر امام جمعه یا فرماندار مراجعه کند یعنی مشکل دارد و فقیر است نمی‌شود که ما همگان را از خود دور کنیم.

وی بیان کرد: اقتصاد مردم منطقه ارسباران واقعاً ضعیف است و در این شرایط هم نمی‌توان خیّرین را مجبور کرد چون باید به آنها هم حق بدهیم.

امام جمعه اهر بر توجه امدادگران کمیته امداد به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: کمیته امداد می‌تواند نقش موثری در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشد.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه تحت پوشش بودن بیش از ۱۳۵۰۰ نفر از مردم اهر وظیفه کمیته امداد را سنگین‌تر می‌کند، گفت: کمیته امداد ضمن این‌که برای خودکفایی و تامین معیشت مددجویان تلاش می‌کند توصیه می‌کنیم تا از تقویت اعتقادات مددجویان غفلت نکند.

وی خطاب به مدیران کمیته امداد شهرستان اهر گفت: هرچه در توان دارید برای اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت به‌کار گیرید و ظرفیت‌های صنایع‌دستی همچون ورنی‌بافی و فرش‌بافی برای اشتغال مددجویان استفاده کنید چراکه این تولیدات به مراتب بیشتر می‌تواند به معیشت مددجویان کمک کند.

انتهای پیام/