به گزارش خبرنگار اهرامروز، فیروزی فرد در مراسم گرامیداشت روز بهورز در اهر اظهار کرد: به دلیل اهمیت کار بهورزان عزیز می‌توانیم بهورز را ویترین نظام سلامت بنامیم چراکه این عزیزان در تمامی حوزه های خدمات نظام سلامت در سطح اول این وزارت انجام وظیفه می نمایند .
وی بابیان اینکه ما قدردان زحمات عزیزان بهورز هستیم گفت: هیچ زبان و هیچ قلمی نمی‌تواند زحمات این عزیزان را توصیف کند چراکه گستردگی خدمات این قشرزحمتکش بسیار بالا و تأثیرگذار است ..
معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با یادآوری وجود بیماری‌های عفونی فراوان درگذشته عنوان کرد: در سال‌های دور و به‌ویژه در قبل از انقلاب بزرگ اسلامی ملت ایران، بیماری‌ها و علی‌الخصوص بیماری‌های واگیردار در کشور و به‌ویژه روستاها موج می‌زد و باعث مرگ‌ومیر بسیاری از نوزادان و کودکان می‌شد.
فیروزی فرد ادامه داد: در سال‌های پس از انقلاب و با زحمات شبانه‌روزی بهورزان عزیز که در روستا های بسیار محروم فعالیت می‌کردند وزارت بهداشت توانست بر بسیاری از بیماری‌ها و مرگ‌ومیرهای جمعی فائق آید و اکنون حتی در روستاهای دور افتاده با تلاش این عزیزان بیماریهای عفونی وخطرناک بشدت کنترل شده است.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر به علت تغییر سبک زندگی مردم چالشهای نظام سلامت بسوی بیمارهای غیر واگیر معطوف گردیده است . وایشان بهورزان را دعوت برای مقابله و کنترل سرطان ها و بیمارهای قلبی و عروقی و کنترل فشار خون ، دیابت و استعمال دخانیات نموده و متذکر شدند که بهورزان با کسب دانش و تلاش مضاعف در این مبارزه نیز همچون گذشته موفق خواهند شد .

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر گفت :
دکتر علی نیری پور در مراسم گرامیداشت روز بهورز در اهر اظهار کرد: روز بهورز بهانه‌ای برای تجلیل و تقدیر از عملکردهای بی‌نظیر فهیم‌ترین، مؤثرین و حماسه‌آفرین‌ترین لایه‌های اجرایی نظام سلامت است.
وی بابیان اینکه اگر ما امروز در نظام سلامت مدیون عملکرد بهورزان عزیز هستیم گفت: این جمله به‌هیچ‌وجه اغراق نیست چون این عزیزان اثربخش‌ترین لایه نظام سلامت ما را تشکیل داده‌اند و بنده این سخن را در تمامی بخش‌های سلامت شهرستان گفته‌ام ما به این سخن با تمام وجود ایمان‌داریم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با اشاره به اینکه روزی بیماری‌های عفونی و واگیردار در کشور ما بیداد می‌کرد عنوان داشت: روزی بود که بیماری مانند اسهال در کشور ما باعث مرگ‌ومیر می‌شد اگر ما امروز بیماری‌های مثل دیفتری، فلج اطفال و یا سایر انواع مشابه را مشاهده نمی‌کنیم یا در حد نادر می‌بینیم همه به دلیل زحمات مؤثر بهورزان عزیز هستیم.
نیری پور بهورزان فعال در نظام سلامت را افرادی زحمتکش و بی‌ادعا خطاب کرد و گفت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ما شاهد چهار تحول اساسی در نظام سلامت کشورمان بودیم ادغام شبکه‌ها با بهداری‌ها، طراحی خانه‌های بهداشت، طرح خودگردانی بیمارستان‌ها، پزشک خانواده و درنهایت طرح تحول نظام سلامت بود.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم بدون هیچ دغدغه‌ای از طرح‌های نظام سلامت دفاع کنیم با تمام جرئت می‌توانیم از طرح خانه‌های بهداشت و بهورزان و یا سیستم گسترش وزارت بهداشت دفاع کنیم این امر تا جایی بود که سازمان بهداشت جهانی خواستار الگوبرداری از این طرح بسیار موفق شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر افزود: اگر ما امروز می‌توانیم در جهان به داشته‌ها و فعالیت‌های نظام سلامت افتخار کنیم به دلیل وجود شما بهورزان عزیز و بی‌ادعا است که هیچ‌گونه ادعایی ندارند و همیشه در خط مقدم مبارزه با بیماری‌ها قرار داشته و دارند.