به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ الیاس گل محمدزاده در اولین جشنواره مالک اشتر سپاه ناحیه اهر، اظهار داشت: درود می‌فرستیم به ارواح پاک شهدای منطقه ارسباران، منطقه‌ای که در طول تاریخ شاهد حماسه‌ها شده و مردان بزرگی را تربیت و به ایران اسلامی تحویل داده که الگویی مناسبت برای کشورمان شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم محسن حججی، افزود: اتفاقاتی که اخیراً رخ‌داده دارای پیام‌های متعددی بوده که جای خود مهم حائز اهمیت است در زمان کنونی برخی‌ها معتقدند که استکبار جهانی تغییر رویه داده و امروز شاهد آن هستیم که این حرف جزء شعار بیش نیست چراکه بعد از بمباران آمریکایی‌ها نشان داد که بین آمریکایی‌ها و داعشی ها هماهنگی وجود دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی ادامه داد: رسالت و وظیفه‌ای که امروز سپاه پاسداران دارد مهم است و سپاه برای دفاع و حراست از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی تشکیل یافته و درحالی‌که از تشکیل سپاه پاسداران چهار دهه سپری می‌شود اگر نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که سپاه به‌طرف تکامل حرکت کرده است به‌طوری که در زمان تشکیل سپاه چنین به نظر می‌آمد که سپاه نمی‌تواند در مقابل تهدیدات دشمن ایستادگی کند.

گل محمدزاده بابیان اینکه سپاه پاسداران در بحث تثبیت انقلاب اسلامی و مبارزات با توطئه‌هایی که در حاشیه کشورمان به وجود آمده بود سپاه به‌خوبی کنترل کرد، گفت: هنوز سپاه مأموریت خود را تمام نکرده بود که استکبار جهانی یک جنگ تمام‌عیار را به جمهوری اسلامی تحمیل کرد و حضور سپاه پاسداران در جبهه‌ها باعث تحول در جبهه‌ها شده است.

وی تأکید کرد: گفتمان انقلاب اسلامی اکنون با گفتمان لیبرال درگیر است این درگیری‌ها از اول انقلاب اسلامی وجود داشت ولی حضور پاسداران سپاه موجب شد تا تفکر انقلابی، تفکری که برگرفته از امام راحل، انقلاب و نظام حاکمیت پیدا کند و ما درگذر زمان شاهد تکامل و هویت سپاه پاسداران بوده‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه سپاه پاسداران مأموریت‌های خود را به نحو احسن انجام می‌دهد، بیان داشت: سپاه پاسداران امروز به‌عنوان نهاد تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی شناخته می‌شود و این هویت برای ما پاسداران مهم است یعنی اگر امروز شاخص‌های اساسی انقلاب اسلامی نگاه کنیم اولین نیرویی که مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد سپاه پاسداران است.

گل محمدزاده با ذکر اینکه تجلی ارزش‌های انقلاب اسلامی در سپاه پاسداران رؤیت می‌شود، تصریح کرد: تفکری که امروز در سپاه پاسداران حاکم بوده منطبق با الگوهای انقلاب اسلامی است و الگوهای انقلاب اسلامی برگرفته از اندیشه‌های سیاسی امام راحل، مقام معظم رهبری و دین مبین اسلام است و اگر امروز بخواهیم از الگوهای انقلاب اسلامی دفاع کنیم بایستی تفکر انقلابی در جامعه گسترش، ساری و جاری باشد.

وی مدل و تفکر بر سپاه پاسداران را تفکر انقلابی عنوان کرد و ابراز داشت: اگر بخواهیم از انقلاب و اسلام دفاع کنیم می‌بایست اولاً تفکر انقلابی و جهادی زنده بماند و تنها راه زنده ماندن روحیه جهادی و تفکر انقلابی تربیت جوانان تراز با نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که جزو وظایف مهم سپاه پاسداران و پایگاه‌های مقاومت بسیج همین است.