به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش در اولین جلسه انجمن خیرین مسکن‌ساز شهرستان اهر بابیان این‌که نباید ایرادات پروژه‌های مسکن مهر در طرح‌های تأمین مسکن برای نیازمندان تکرار شود، اظهار داشت: ساخت‌وسازهای مسکن از سوی کمیته امداد، بهزیستی و سایر ارگان‌ها در ذیل انجمن خیرین مسکن‌ساز تجمیع می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم تأمین مسکن برای نیازمندان واقعی این شهرستان تأکید کرد و افزود: قیمت تمام شده واحدهای مسکونی که از سوی انجمن خیرین مسکن‌ساز احداث می‌شود بایستی پایین‌تر از بازار باشد و در عین حال تمامی ضوابط و مقررات از قبیل استانداردها و استحکام بنا رعایت شود.

وی ادامه داد: بارها خانواده‌هایی بودند که به مسئولان شهرستانی مراجعه کرده و تقاضای تأمین مسکن کرده‌اند که می‌بایست با برنامه‌ریزی و اتخاذ تدابیر لازم، برای کسانی که واقعاً به مسکن نیاز دارند انجام دهیم.

خدابخش از خیرین خواست تا در زمینه ساخت مسکن برای نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر مشارکت کنند و گفت: یکی از نقاط قوت پروژه‌های مسکن مهر در شهرستان اهر این است که در بهترین زمین‌ها احداث شده‌اند و این رویکرد باید در احداث مسکن برای نیازمندان لحاظ شود.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به این‌که ۶۸ واحد مسکن برای نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر در حال احداث است، یادآور شد: اکثر این واحدهای مسکونی متعلق به مددجویان بهزیستی است.

وی تصریح کرد: شهرداری اهر برای پروژه‌های مسکن نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر به صورت رایگان پروانه ساخت و ساز ارائه می‌دهد و از طرفی واگذاری زمین با نرخ دولتی از سوی اداره راه و شهرسازی در راستای کاهش قیمت تمام شده مسکن انجام می‌گیرد.

خدابخش از نیاز به احداث ۳۰۰۰ واحد مسکن در شهرستان اهر خبر داد، خاطرنشان کرد: بر اساس نیازسنجی انجام یافته؛ برای تأمین مسکن نیاز به احداث ۳۰۰۰ مسکن در شهرستان اهر داریم.