به گزارش اهرامروز به نقل از مهر، حسین عبدی در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی به لحاظ وقوع جرایم به دلایل مختلف از جمله وجود مردم فهیم و با فرهنگ، خدمات رسانی و فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط فرهنگی جزو استان‌های کم‌وقوع جرم بویژه در جرایم خشن محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد خدمات پلیس و کلانتری پیشگیرانه و ارائه خدمت به مردم است، ابراز داشت: شیوع اعتیاد به مواد مخدر در میان اقشار مختلف استان به شدت از میانگین کشور پایین است.

عبدی با اشاره به نواقص موجود در فضاهای فیزیکی و عمرانی نیروی انتظامی و کلانتری‌های استان، تاکید کرد: امنیت اصلی‌ترین بستر توسعه است که پلیس با تمام توان این بستر را فراهم می‌کند و اگر محیط‌های خدمت خوشایند باشد این خدمات رسانی‌ها نیز خوشایندتر می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار امنیت و آرامش مردم را مدیون تلاش‌های پلیس و نیروهای انتظامی خواند و گفت: حمایت از نیروی انتظامی، حمایت از توسعه پایدار و جذب سرمایه‌گذاری است.

محمد فرشکاران اظهار کرد: با وظایف خطیر نیروی انتظامی که نیازمند اعتبارات مناسب است، کاملاً آشنا هستم و بر کمک بر کسب درآمد این نهاد تاکید دارم.

وی با بیان اینکه در بعد وظایف حاکمیتی، پیشگیری از وقوع جرم توسط نیروی انتظامی بسیار مهم است، افزود: اکثر ردیف‌های اعتباری به صورت درآمد-هزینه هستند که باید سهم استان را از این ردیف‌ها احصا کنیم.

فرشکاران بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ارتکاب جرم را ناشی از فقر و شرایط سخت اقتصادی دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا با همدلی و تشریک مساعی، مسائل اساسی مردم را حل و فاصله بین مردم و مسئولان را کاهش دهند.