آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 15052
پنجشنبه - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

آزادگان در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، پیام‌آوران انقلاب بودند

آزادگان در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، پیام‌آوران انقلاب بودند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد ابراهیمی در آیین تجدید میثاق آزادگان اهر با شهدا، اظهار داشت: با اشاره به اینکه آزادگان با اسارت خود در پاسداری از خون شهداء سنگ تمام گذاشتند، گفت: ۲۶ مردادماه یادآور جان‌فشانی، ایثارگری و مردانگی است که با صبر و استقامت خود در مقابل دشواری‌های دوران اسارت تاب آورده و امروز سرمشق ایثار و استقامت به شمار می‌روند.

وی افزود: برگزاری بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به دنبال دستیابی به اهدافی چون نهادینه‌سازی فرهنگ پایداری، شناساندن جایگاه آزادگان به آحاد جامعه، تجلیل و تکریم از آزادگان هستیم و امروز اگر پرچم پر افتخار ایران اسلامی در جهان سرافراز و پر افتخار به اهتزاز درآمده بی‌شک به خاطر مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهداء، جانبازان و آزادگان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر بابیان اینکه آزادگان و جانبازان یادگاران زنده شهداء در دوران دفاع مقدس هستند، اظهار کرد: باید از وجود آزادگان سرافراز برای اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بهره برد.

ابراهیمی اضافه کرد: آزادگان در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، پیام‌آوران انقلاب بودند و غریبانه و مظلومانه در میان کینه‌توزی دشمنان و تلخ‌کامی دوران اسارت، صدای آزادی و استقلال سر دادند و در راه استمرار و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی تا پای جان ایستادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آزادگان برای عظمت و سربلندی این مرز و بوم از بهترین روزها، ساعات و لحظه‌های خود گذشتند تا در کنج غربت و شکنجه‌های سربازان رژیم بعث عراق برای ملت ایران عزمت و افتخار به ارمغان بیاورند و ما نیز امروز وظیفه‌داریم قدردان این نعمت عظیم باشیم.