به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی بلبلی در تشریح اقدام خیرخواهانه خانواده مرحوم رحمان اسدپور و هیأت سینه‌زنان مسجد حاج معین اظهار داشت: خانواده مرحوم رحمان اسدپور با اختصاص ۲۰ میلیون تومان هزینه مراسم چهلمین روز درگذشت؛ موجبات آزادی یک نفر زندانی ۴۰ ساله جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر افزود: زندانی آزاد شده به دلیل حوادث رانندگی در بند زندان بود که با اقدام خیرخواهانه خانواده مرحوم رحمان اسدپور آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

وی از آزادی یک نفر دیگر از زندانیان جرایم غیرعمد با نذورات هیأت سینه‌زنان مسجد حاج معین خبر داد، گفت: هیأت سینه‌زنان مسجد حاج معین با اختصاص مبلغی و با هدف فرهنگ‌سازی؛ یک زندانی جرایم غیرعمد را از زندان آزاد کردند.

بلبلی بابیان این‌که در طول چهار ماه گذشته ۸ زندانی جرایم غیرعمد با اختصاص هزینه مراسمات ترحیم و احسانات خیرین نیک‌اندیش از زندان اهر آزاد شده‌اند، یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز؛ ۶۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از طریق انجمن حمایت از زندانیان اهر، خیرین، ستاد دیه استان و عفو رهبری از بند زندان اهر آزاد و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر از خیرین و مردم‌نوع‌دوست اهر خواست تا با صرف هزینه احسانات و مراسمات ترحیم زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند، افزود: هنوز تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد که به دلیل عدم تأمین پرداخت مهریه، چک برگشتی، بدهی و دیه حوادث رانندگی در زندان محبوس بوده و منتظر حمایت و همراهی خیرین هستند.