به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ قدرت آقاپور در دیدار با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر با تبریک «روز خبرنگار» با اشاره به اینکه از رسانه‌ها و خبرنگاران بابت پوشش اخبار و اقدامات نیروی انتظامی اهر قدردانی می‌کنم اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر لزوم خدمت به مردم، ارتباط با مردم و تبلیغات تاکید کرده‌اند و رسانه‎‌ها به حول قوه الهی به خوبی اقدامات خوب و بد پلیس را برای مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه به حال خبرهای مثبت و امیدوارکننده‌ای از نیروی انتظامی به سمع و نظر مردم از طریق رسانه‌ها رسانده شده است و از این پس نیز طبق سفارش مقام معظم رهبری از رسانه‌ها انتظار داریم اخبار نیروی انتظامی را همانند گذشته پوشش دهند تا مردم از توانمندی‌های پلیس آگاهی لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر ادامه داد: هر اخباری که از نظر قانونی و امنیتی ممنوعیتی نداشته باشد ما آن را رسانه‌ای می‌کنیم ولی برخی از اخبار که از آن مهر امنیتی می‌خورند معذور هستیم و باز در این راستا که فرمانده کل قوا تاکید کرده‌اند غیر از موارد امنیتی هر مورد را باید به مردم گزارش دهیم.

آقاپور بر لزوم تقویت تعامل و ارتباط “پلیس با رسانه” تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی شهرستان اهر برای جبران نارسایی‌های جامعه و گره‌گشایی از مشکلات مردم تا حدی که اختیارات دارد در این مسیر قدم برمی‌دارد و از رسانه‌ها به جهت ارتباط با مردم کمک می‌گیرد و امیدوارم در پیشگاه خداوند متعال و مردم در عمل به وظایف‌مان سربلند و موفق بیرون آییم.

وی با اشاره به مشکلات شهرداری اهر و گلایه مردم از این نهاد گفت: بعضاً تخریب‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی علیه شهرداری اهر صورت می‌گیرد که شاید بتوان گفت کذب و ناحق است، اما این دلیل نمی‌شود که بگوییم پلیس نظارتی ندارد، ولی تمامی فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی را پلیس فتا رصد می‌کند از این‌رو تقاضا داریم خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حقایق را هر آن‌طور که است به مردم منتقل کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با ذکر این‌که نیروی انتظامی خود را جدای از مردم و رسانه‌ها نمی‌داند، گفت: متاسفانه بعضاً حرکت‌هایی از سوی برخی صورت می‌گیرد که چهره پلیس را در بین مردم خدشه‌دار می‌کند اما این اطمینان را به مردم می‌دهیم اگر حرکت خلاف واقعی از سوی ماموران پلیس صورت گیرد ما با آن فرد برخورد می‌کنیم.

سرهنگ آقاپور در ادامه از تداوم اجرای طرح جمع‌آوری ارازل و اوباش توسط نیروی انتظامی در شهرستان اهر خبر داد و افزود: به حول قوه الهی تا به امروز در مقابله با ارازل و اوباش، تشدید نظارت بر مناطق جرم خیز و دستگیری سارقان اقدامات خوبی انجام شده به طوری که ۲۰ نفر از ارازل و اوباش که در اماکن عمومی برای مردم آزار و اذیت داشتند دستگیر شده‌اند.

وی بابیان اینکه ارازل و اوباش و مناطق آلوده و جرم خیز شهرستان اهر تحت کنترل و نظارت پلیس است ابراز داشت: تاکنون با اقداماتی که انجام شده توانسته‌ایم در پارک‌ها احساس امنیت را به مردم برگردانیم و در این راستا طرح‌های مختلفی برای کنترل ارازل و اوباش، مناطق آلوده و جرم خیز و تحت‌نظر قراردادن مجرمین و افرادی که سابقه‌دار هستند توسط نیروی انتظامی اهر اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر تصریح کرد: از روزی که به فرماندهی انتظامی شهرستان اهر منصوب شده‌ام هدف اول و آخر بنده این بود که اجازه ندهم مردم احساس ناامنی کنند و احساس امنیت را با اقداماتی انجام یافته تقویت کنم، از طرفی هم دلخواه من این است که از مظلوم دفاع و با ظالم به طور قاطعانه برخورد کنیم البته تا به حال که چنین عمل کرده‌ایم امیدوارم با حمایت و پشتیبانی مردم و رسانه‌ها بتوانیم به وظایف‌مان بهتر از گذشته عمل کنیم.

نیروی انتظامی در فرهنگ‌سازی ترافیکی و پیشگیری از سرقت به کمک رسانه‌ها نیازمند است

سرهنگ حسین عبدی، جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اهر نیز در این دیدار بابیان اینکه هیچ سازمان و دستگاهی بدون عیب و نقص نیست اظهار کرد: پیشنهاد بنده این است که رسانه‌ها و خبرنگاران با توجه به این‌که ارتباط نزدیک‌تری نسبت به نیروی انتظامی با مردم در صورتی که پلیس در ماموریت‌ها خطایی را مرتکب شد در اسرع وقت به فرماندهی اطلاع دهند.

وی افزود: هنوز آموزش‌های انتظامی و ترافیکی به عنوان مثال در پیشگیری از سرقت در جامعه ما فرهنگ‌سازی نشده است و در این راستا برنامه‌ریزی می‌کنیم تا ارتباط پلیس پیشگیری و راهور با خبرنگاران و رسانه‌ها در جهت فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از سرقت و رعایت موارد ترافیکی نزدیک‌تر شود.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اهر ادامه داد: به طور مثال در خیابان‌های شهر اهر غیر از ساعات اوج ترافیک با این‌که جای پارک خودرو وجود دارد اما بدون آن‌که توجهی شود با پارک غیراصولی منجر به ترافیک می‌شود که در این جهت تقاضا داریم به جهت فرهنگ‌سازی موارد ترافیکی، رسانه‌ها با پلیس ارتباط تنگاتنگی داشته باشند هرچند هشدارها و اطلاعیه‌ها از طریق فرماندهی انتظامی در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/