به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر شجاعی در دیدار جمعی از دبیران آموزش و پرورش و رؤسای دانشگاه‌های شهرستان اهر با آیت‌الله جواد حاجی‌زاده که به مناسبت روز معلم صورت گرفت، اظهار داشت: ائمه جمعه شهرستان‌ها و خطیب جمعه به‌عنوان معلمان بزرگ هر شهرستان محسوب می‌شوند و روز معلم بهانه‌ای است تا برای یک روز هم که شده از خدمات و تلاش‌های معلمان پرتلاش قدردانی کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به اینکه اکنون مهم‌تر از هرچیزی ترویج تفکر شهید مطهری است، افزود: همیشه می‌گوییم که‌ای کاش سالروز تولد شهید مطهری به‌عنوان روز معلم انتخاب می‌شد و مهم‌تر از آن به نظر می‌آید که دوازدهم اردیبهشت‌ماه به خاطر تفکر شهید مطهری به‌عنوان روز معلم نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: ماهانه به‌طور مستمر یک جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر برگزار می‌شود و این شورا عالی‌ترین شورا در آموزش و پرورش به‌حساب می‌آید.

شجاعی برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان اهر در تهران را از مثمرثمرترین اقدامات آموزش و پرورش اهر در سال گذشته دانست، گفت: خیرین مدرسه‌ساز در این جشنواره برای ساخت ۲۴ باب مدرسه به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان تعهد کرده‌اند که خوشبختانه اغلب خیرین در حال عمل به تعهدات خود هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر با ذکر اینکه از مجموع تعهد خیرین مدرسه‌ساز جهت احداث ۲۴ مدرسه در اهر تاکنون ۱۵ نفر از خیرین نسبت به احداث مدارس اقدام کرده‌اند، بیان داشت: حدالامکان تلاش می‌کنیم تا با مدارس کانکس خداحافظی کنیم و اولویت اصلی ما احداث مدرسه در روستاهایی است که مدارس آن‌ها کانکس هستند.

وی بابیان اینکه خانه معلم این شهرستان به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با حمایت‌های مالی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از خانه معلم اهر روند احداث را تسریع کرده‌اند، خانه معلم اهر در با زیربنای ۲۱۰۰ مترمربع احداث می‌شود.

شجاعی اضافه کرد: بزرگ‌ترین مدرسه شهر اهر در شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری که در حال احداث است، روند احداث این مدرسه از سال ۸۸ آغاز شده بود ولی به‌کندی پیش می‌رفت خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده اکنون شاهد پیشرفت فیزیکی مدرسه شیخ شهاب‌الدین اهری هستیم و سعی می‌کنیم تا در خردادماه امسال بتوانیم به بهره‌برداری برسانیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر با تأکید بر اینکه خوشبختانه مجموعه آموزش و پرورش جزو دستگاه‌هایی است که حقوق‌های نجومی ندارد، ابراز داشت: جامعه با سپردن فرزندان خود به دبیران به آموزش و پرورش اعتماد کرده و این نشان‌گر پاک دستی معلمان است به‌طوری که اعتماد مردم بزرگ‌ترین پشتوانه آموزش و پرورش محسوب می‌شود و از طرفی تلاش می‌کنیم تا فرهنگ اسلامی در مدارس نهادینه شود.

وی ادامه داد: اگر از مدیران توان اجری فعالیت‌های اجرایی را نداشته باشد دلیل بر این نیست که خدمات و تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش را زیر سؤال ببریم و اگر این‌گونه برخوردها صورت گیرد جفا در حق مجموعه تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام/