به گزارش اهرامروز، دکتر محمد محمدپور در بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان آذربایجان شرقی و غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه های خبری شهرستان اهر اتحاد ویگانگی مطبوعات شهرستان اهر را نقطه قوت جریان رسانه ای منقه ارسباران دانست و گفت: امیدوارم با همدلی و یکزبانی در کنار هم جریان رسانه ای قوت و قدرت ببخشند.

وی در ادامه با اعلام اینکه رسانه های مکتوب مطلقا قابلیت حذف شدن ندارند، گفت: جریان های رسانه های دیجیتال و اشکل مختلف برخط نمی توانند رسانه های مکتوب را حذف کنند ولی نشریات مکتوب باید از امکانات سیستم های دیجیتال نیز استفاده بکنند و در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه گفت: نهمین دوره نمایشگاه مطبوعات استان با استقبال خوب نشریات و پایگاه های خبری قرار گرفت که امیدواریم در سال های آینده نیز فضا و امکانات بیشتری در بین رسانه های استان قرار دهیم.

دکتر محمدپور افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه مطبوعات این است که رسانه های مکتوب و مجازی استان که به لحاظ کیفی در مرحله رشد هستند، بتوانند تواندمندی های خود را در معرض عموم و مسئولین قرار دهند.

وی در خصوص حمایت های انجام گرفته از نشریات استان نیز گفت: برای رسانه های مکتوب، یارانه به شکل نقدی و هزینه هایی به صورت آگهی پرداخت شده است که در ۷ ماهه نخست سال جاری حدود ۷۵۰ میلیون تومان آگهی در اختیار نشریات قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی برای تقویت حرفه ای عناصر فعال رسانه ها از اقدامات دیگر اداره کل برای خبرنگراران می باشد.

محمدپور در ادامه با بیان این که کتاب باید در زندگی مردم بیشتر خودش را نشان دهد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسوولان فرهنگ را در اولویت کارهایشان قرار دهند و در تمام برنامه‌ هایشان پیوست فرهنگی را در نظر بگیرند.

وی در پایان گفت: قطعا اگر مدیران و مسوولین و نمایندگان استان و اقشار مختلف در عرصه مطالعه قوی‌ تر ظاهر شوند، در عرصه برنامه ریزی و اجرا قوی‌ تر و قاطع‌ تر می‌ توانند اقدام کنند.