مجید خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی از جهت معادن جزو استان‌های غنی کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: در سند تدبیر و توسعه هم معدن یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه آذربایجان شرقی تعریف‌شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و مدیریت بتوانیم از پتانسیل‌های معدنی استان در جهت توسعه و اشتغال استفاده کنیم.

وی با ذکر اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی، بانک و فاینانس روش‌های افزایش تولید در سونگون است، گفت: مس سونگون هم‌ظرفیت‌های خوبی برای منطقه ایجاد کرده است و ۴ هزار شاغل دارد و ۳۰۰ هزار تن کنسانتره تولید می‌شود، امیدواریم بتوانیم کاتد تولید کنیم و صنایع پایین‌دستی را گسترش داده و اشتغال و ارزش‌افزوده برای مس ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی بابیان اینکه معدن مس انجرد اهر ۳۰ هزار تن ظرفیت تجهیزات دارد و می‌توانیم تا ۱۱۰ هزار تن افزایش دهیم، افزود: بخش خصوصی و بانک تجارت سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در معدن مس انجرد شهرستان اهر داشته که امیدوارم حداکثر تا دو ماه باید بتوانیم فاز نخست این معدن را افتتاح کنیم.

خدابخش تأکید کرد: مطمئن هستم صنایع پایین‌دستی مس می‌تواند اشتغال قابل‌توجهی در اهر ایجاد کند و زنجیره تولید راه بیاندازد و با افتتاح معدن مس انجرد یقیناً شکوفایی صنعتی منطقه را در پی دارد.

وی بیان داشت: در افتتاح فاز اول معدن مس انجرد ۳۰۰ نفر اشتغال پیش‌بینی می‌کنیم برای ۳۰ هزار تن ولی با افزایش ظرفیت به ۳۰۰ هزار تن، اشتغال ۲۰۰۰ نفر را در پی دارد.

استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه می‌توانید به برنامه‌های دستگاه‌هایی اجرای استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز اشاره‌کنید؟ گفت: در حوزه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی را پیگیری می‌کنیم که مهم‌ترین آن اتکا به تولیدات داخلی است.

خدابخش با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی را می‌توانند از خود ایفاء کنند، خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی در تمامی عرصه از طریق سرمایه‌گذاران امکان‌پذیر است و البته بهره‌گیری از فکر و ایده‌های جوانان نیز در تحقق منویات مقام معظم رهبری ضرورت دارد.

انتهای پیام/