حسین حاتمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به اعتراضات نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها نسبت به خرید و فروش رأی اظهار داشت: هر نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حق اعتراض دارد و همانگونه که اعتراضات نامزدهای معترض در هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان‌شرقی ثبت شده و در حال بررسی است.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان‌شرقی افزود: شواهد و قرائن و مستندات ارائه شده از سوی نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها مورد بررسی قرار گرفته و در صورت محرز شدن تخلفات مؤثر در نتیجه انتخابات قطعاً برای احقاق حق اقدام می‌کنیم.

بیشتر بخوانیدرئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: گزارش‌هایی از خرید و فروش آرا در کرمانشاه دریافت کرده‌ایم
۳۰ نفر در مورد خرید و فروش رای در استان البرز بازداشت شدند
وی بابیان این‌که تخلفات انتخاباتی و تقلب مؤثر که در قانون احصاء شده است در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد، گفت: بعضاً تحلیل‌های شخصی افراد و نامزدها مبنای قضاوت قرار می‌گیرد و در انتخابات یک قاعده‌‌ای وجود دارد که همه پیش از انتخابات خود را پیروز میدان رقابت‌های انتخاباتی می‌دانند و حتی آخرین نفر نیز قبل از انتخابات؛ خود را جزو اولین نفرات می‌داند.

حاتمی تصریح کرد: برای اثبات تخلفات انتخاباتی می‌بایست اسناد و مدارک شواهد و قرائن ارائه شود، فقط صرف اینکه همه می‌دانند یا همه دیده‌اند قابل استناد نیست و اظهاراتی از این قبیل در رسیدگی‌ها نمی‌تواند مبنای عمل قطعی قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان‌شرقی آماده دریافت مستندات و مدارک معتبر از سوی نامزدهای انتخابات و دستگاه‌های نظارتی که نشان دهد تخلفات انتخاباتی اتفاق افتاده است، مستندات بایستی مستدل بوده و در بررسی‌ها نیز به این نتیجه برسیم که تخلفات انتخاباتی در نتیجه انتخابات تأثیر داشته حتماً ورود موثری خواهیم داشت چون رأی پاک را جزو حق‌الناس می‌دانیم.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آذربایجان‌شرقی در پایان خطاب به دستگاه‌های نظارتی و نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهرها گفت: مستندات مستدل از خرید و فروش رأی در انتخابات را به هیئت عالی نظارت بر انتخابات استان ارائه دهید، شواهد از تخلفات انتخاباتی باید گویا باشد.

خبر از: علی دایلاری اصل

انتهای پیام