به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده در جلسه مشترک مدیرعامل و معاونین شرکت ملی صنایع مس ایران در کارخانه آهک هیدراته اهر اظهار داشت: هفته قبل با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران جلسه‌ای در رابطه با معاون شهرستان‌های اهر و هریس داشتیم که در آن جلسه قول داده بودند تا به شهرستان اهر سفری داشته باشند تا مشکلات معادن را از نزدیک بررسی کنند.

وی افزود: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در آن جلسه به معاونین خود تاکید کرده بودند تا هرچه می‌توانید در شهرستان‌های ارسباران سرمایه‌گذاری انجام گیرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به این‌که شیوع ویروس کرونا نمی‌تواند بهانه‌ای برای تعلل و تاخیر در اجرای پروژه آهک هیدراته اهر باشد، گفت: طبق وعده داده شده، باید ۱۵ آبان‌ماه سال‌جاری کارخانه آهک هیدراته اهر به بهره‌برداری برسد.

محرم‌زاده بر ضرورت اجرای فاز ۲ کارخانه آهک هیدراته اهر تاکید کرد و گفت: شهرستان‌های معدنی ارسباران به نگاه جامع و توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران نیازمند هستند.

وی با ذکر این‌که اقدامات آنچنانی برای استخراج مواد معدنی کشف شده در معدن مس مزرعه اهر صورت نمی‌گیرد، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز لازم برای استخراج مواد معدنی معدن مس مرزعه اهر صادر شده و انتظار می‌رود اقدامات لازم در حوزه استخراج انجام گیرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس؛ خواستار احداث جاده اختصاصی از سد ستارخان به معدن مس سونگون شد و یادآور شد: مدیر مجتمع مس سونگون طرح کارشناسی جاده اختصاصی از سد ستارخان به معدن مس سونگون را جهت پیگیری و اجرا به شرکت مس ارائه دهد.

محرم‌زاده با تاکید بر این‌که مسائل فرهنگی و حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های اهر و هریس به حمایت شرکت ملی صنایع مس ایران نیاز دارند، خاطرنشان کرد: بیمارستان باقرالعلوم اهر از نظر افزایش تخت‌های بستری و تجهیزات با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، هرچند مجوزی برای افزایش تخت بیمارستانی از سوی دولت صادر شده بود اما هنوز عملی نشده است از این‌رو انتظار می‌رود برای جبران کمبود و نیازهای بیمارستان باقرالعلوم اهر ازسوی شرکت مس انجام گیرد.