به گزارش اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در جمع اهالی روستای اورنگ شهرستان اهر که جهت بررسی و پیگیری مشکلات این روستا حضور یافته بود، اظهار داشت: یکی از مسائلی که پیگیری آن هستم جذب سرمایه‌گذاران بوده به طوری که با جذب سرمایه‌گذاران می توانیم برای جوانان بیکار اشتغال ایجاد کنیم شاید کسانی برای اشتغال پارتی داشته باشند و بتوانند وارد شغلی شوند ولی بقیه جوانان که این شرایط را ندارند و اگر امروز نتوانیم برای آنها کاری کنیم از جوانان شرمنده خواهیم شد.

عبدالهی از تصویب قانون پرداخت تسهیلات برای روستائیان در مجلس شورای اسلامی خبر داد، افزود: به نظرم قانون پرداخت تسهیلات به روستائیان بهترین قانونی است که تاکنون تصویب شده و برای پرداخت تسهیلات به روستائیان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تصویب شده که انشالله به زودی به بانک‌ها جهت پرداخت ابلاغ خواهد شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه دولت با یکسری مشکلات در زمینه منابع مالی و عمرانی با مشکلاتی مواجه است، گفت: در گذشته حدود ۴۰ درصد بودجه به بخش عمران اختصاص می یافت ولی امروز متاسفانه به لحاظ افزایش عائله دولت بیشترین درآمد صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان می‌شود.

وی تاکید کرد: درخواست ما از رئیس جمهور تعویق سه ساله و بخشودگی جریمه دیرکرد وام های زلزله مردم شهرستان های اهر و هریس است به طوری که به اعتقاد بنده مردم ارسباران از بابت وام زلزله مورد ظلم قرار گرفته اند.

انتقاد از سرعت لاک پشتی اجرای طرح هادی روستای اورنگ

عبدالهی در ادامه با اشاره روند لاک پشتی اجرای طرح هادی روستای اورنگ، بیان کرد: قطعاً پیگیر تسریع در اجرای طرح هادی این روستا خواهند بود و برای اینکه مشکلات اهالی از بابت طرح هادی رفع شود با بنیاد مسکن آذربایجان شرقی صحبت هایی خواهیم داشت.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بیان داشت: احداث بزرگراه تبریز – باکو یکی دیگر از محورهای توسعه منطقه ارسباران به‌حساب می‌آید که امیدواریم سایر نمایندگان در این زمینه همکاری کنند و برای احداث این بزرگراه تنها در توان سرمایه‌گذار بخش خصوصی و بانک‌ها خواهد بود و واقعیت این است که دولت توان و منابع مالی برای احداث بزرگراه تبریز – باکو را ندارند.

وی تأثیر اقتصادی احداث بزرگراه تبریز – باکو در منطقه ارسباران را غیرقابل‌انکار دانست، اضافه کرد: سعی داریم تا با همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بانک‌ها بزرگراه تبریز – باکو به اجرا برسانیم در حالی که این پروژه نیاز به پیگیری و رایزنی‌های بسیاری دارد.

انتهای پیام/