عدالت دهقانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به دریافت ۲۵۰ اثر از اکثر استان‌های کشور در دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر، اظهار کرد: دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر از روز ۲۸ خردادماه با پذیرش کارگردانان و فیلم‌سازان آثار برگزیده جشنواره آغاز و تا سی خردادماه ادامه داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر افزود: رهبر قنبری، سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، محمد صادق موسوی خوانساری، سالار حیدرنژاد و اصغر یوسفی‌نژاد داوری آثار راه‌یافته به بخش مسابقه دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر را بر عهده داشتند.

وی با تأکید بر این‌که شهرستان کلیبر از نبود مجتمع فرهنگی و هنری و زیرساخت‌های فرهنگی رنج می‌برد، گفت: با این‌که در این جشنواره با مشکلات و کمبودهای مختلفی روبرو بودیم ولی با مدیریت فرماندار و همکاری ادارات و نهادهای دولتی توانستیم میزبانی خوبی از این رویداد فرهنگی و هنری کشور در شهر توریستی کلیبر باشیم.

دهقانپور اضافه کرد: در جریان بررسی آثار ارسالی به دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر توسط هیئت‌داوران، ۴۹ اثر از استان‌های مختلف طی سه روز کاری با حضور فیلم‌سازان و کارگردانان معروف کشوری در کلیبر اکران شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر با قدردانی از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، سپاه ناحیه کلیبر، فرمانداری، هتل داران پارادایس و کالیود، هنرمندان کلیبری سلطان زاده، الیاس زاده، عرب آذری و صادقی، گفت: اختتامیه دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر عصر امروز با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی در پارک بذ این شهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: نخستین دوره این جشنواره در سال ۹۵ که به‌صورت منطقه‌ای برگزار شده بود آثاری از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان داشتیم و تفاوت جشنواره اول نسبت به دومین دوره، پذیرش آثار در بخش‌های فیلم‌نامه‌نویسی و عکس بود که متأسفانه به دلیل کمبود منابع مالی و امکانات و زیرساخت‌ها تصمیم بر این شد تا دومین دوره بدون بخش‌های فیلم‌نامه و عکس برگزار شود.

دهقانپور با ذکر این‌که در دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر آثار مختلفی از اغلب استان‌ها داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: آثار رسیده عمدتاً از استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، تهران، کردستان، بوشهر، خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و سایر دریافت کرده‌ایم.

انتهای پیام/