بیت‌الله عبدالهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز، از تشکیل فراکسیون اصلاح نظام اداری در صحن علنی ۳۱ اردبیهشت‌ماه مجلس شورای اسلامی خبر داد، اظهار داشت: نظام فعلی اداری کشورمان فربه است و از ضعف مدیریتی به شدت رنج می‌برد، فراکسیون اصلاح نظام اداری در مجلس سعی دارد تا مشکلات نظام اداری را شناسایی و برای حل و فصل این مشکلات تلاش خواهد کرد تا نظام اداری کشور به اهداف توسعه نزدیک‌تر شود.

وی افزود: رفع بروکراسی پیچیده اداری، وارداتی و ناکارآمد نظام اداری کشور با تصویب و اصلاح قوانین از برنامه‌های فراکسیون اصلاح نظام اداری در مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه فراکسیون اصلاح نظام اداری در مجلس سعی دارد تا شایسته‌سالاری ئ شایسته‌گزینی بر نظام اداری حاکم کند، گفت: چابک‌سازی و به‌روزرسانی سیستم اداری کشور، ضابطه‌مند، شایسته‌سالار، فسادستیز، اثربخش و ماشینی از دیگر اهداف تشکیل فراکسیون اصلاح نظام اداری در مجلس است.

طرح تعطیلی ادارات در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها در دستور کار مجلس است

عبدالهی در ادامه از تدوین طرح تعطیلی ادارات در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: قصد داریم با تصویب این طرح، ادارات مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها همانند تهران در روزهای پنج‌شنبه تعطیل شود، دلیل‌مان هم این است که وقتی دستگاه‌های پایتخت در روزهای پنج‌شنبه تعطیل است عملاً ارتباط مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها با پایتخت قطع شده است.

طراح طرح تعطیلی ادارات در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها افزود: ادارات مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها که پنج‌شنبه‌ها کار آن‌چنانی ندارند عملاً نیمه تعطیل محسوب می‌شوند و می‌توان گفت پنج‌شنبه‌ها فقط ادارات به کشور هزینه تحمیل می‌کنند، این در حالی است که تعطیلی ادارات در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها می‌تواند بر افزایش آلودگی هوای کلان‌شهرها دامن بزند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با تصویب این طرح کارمندان ادارات دولتی ــ ۴۴ ساعت در هفته بایستی فعالیت کنند، ابراز داشت: با این طرح ساعت کار ادارات تا ساعت ۱۶ بعد از ظهر افزایش یافته و وقتی ارباب‌رجوع به مراکز استان مراجعه می‌کند بتواند تا پایان وقت اداری به امورات خود رسیدگی کند.

عبدالهی تاکید کرد: طرح تعطیلی ادارات در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها همانند پایتخت، در حال حاضر در نوبت ارجاع به صحن علنی مجلس شورای اسلامی است که با رای نمایندگان می‌تواند به قانون تبدیل شود.

بر این اساس، بیت‌الله عبدالهی نماینده مردم اهر و هریس(رئیس)، علی وقتچی نماینده زنجان (نایب‌رئیس اول)، صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر و سرعین (نایب‌رئیس دوم)، فاطمه سعیدی نماینده تهران (دبیر اول)، محمد وحدتی هلان نماینده بستان‌آباد (دبیر دوم) و قلی الله‌قلی‌زاده نماینده کلیبر، خداآفرین و هوراند (سخنگو) به عنوان اعضای هیئت‌رئیسه فراکسیون اصلاح نظام اداری در مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

انتهای پیام/