به گزارش ارسباران نیوز، داود بهبودی امشب در بیستمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه سیاست دولت به عنوان سیاست عملیاتی ۹۵، مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: در قالب سند تدبیر و توسعه در استان از سال ۹۲ نسخه عملیاتی اقتصاد مقاومتی تدوین و اجرایی شده که اگر به نتیجه برسانیم، می‌توانیم هم شعار سال را محقق کنیم و هم توسعه بلند مدت استان را عملیاتی نماییم.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل شرایط خاص رکودی، دغدغه تمام فعالان اقتصادی بهبود این فضا است، افزود: برنامه‌ریزی امسال با محوریت ایجاد اشتغال و غلبه بر بیکاری است که همه باید با روحیه جهادی پای کار بیایند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی را گلایه از بانک‌ها به‌دلیل مطالبات معوق، سود بانکی، مشکلات حقوقی و اداری وغیره عنوان کرد و گفت: هم دولت و هم مجلس باید برای رفع موانع تلاش کنند تا مشکلات پیش‌روی تولید برداشته شود.

بهبودی از ابلاغ ۱۶هزار میلیارد تومان اعتبارات بانکی برای واحدهای تولیدی در کل کشور خبر داد و ابراز داشت: این اعتبارات برای واحدهای تولیدی با اشتغال زیر ۱۰۰ نفر و وسعت کوچک و متوسط ارائه می‌شود تا با کمترین منابع، بیشترین نتایج در تولید و اشتغال حاصل شود.

وی با اشاره به وجود برخی موانع از جمله بدهی معوق و غیره در اعطای تسهیلات، تصریح کرد: ابتدا موانع حقوقی اعطای تسهیلات برداشته می‌شود که اگر واحد تولیدی بعد از تسهیلات، موفق به احیای کامل نشد از محل کمک‌های فنی و اعتباری، کمک ثانویه اعطا می‌شود.

انتهای پیام/