به گزارش اهرامروز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، “علی محرمی” با اشاره به اینکه سینما، رسانه ‌ی فرهنگ ساز است و از طریق آن، پیام به مخاطب منتقل و بر افکار و شخصیت آنان تاثیر مستقیم دارد گفت: درخشش هنرمندان استان در جشنواره های مختلف کشوری و جهانی افتخارات بزرگی برای سینمای استان آفریده و آن  را به اوج قله موفقیت جهانی رسانده است  و این امر نوید روزهای خوش آینده در سینمای استان را می دهد.

وی تاکید کرد: داشته های ما در حوزه سینما و فیلم جوانان مشتاق و هنرمندان پیشکسوتی هستند که در تعامل با هم آینده‌ی خوبی را برای سینمای استان رقم می‌زنند.

معاون هنری اداره کل در خصوص وضع کنونی سینماهای تبریز و استان گفت: ١١ سینما در آذربایجان شرقی با چهار هزار و نهصدو ده صندلی موجود است که از این تعداد پنج سینما با شش سالن در تبریز می باشد.

محرمی افزود: در هر یک از شهرستان های مراغه ، میانه ، بناب، مرند، شبستر و اهر  نیز یک سینما دایر می باشد و زیرساخت ها  اولیه  ۶ سالن نیز در شهرستان های ملکان، عجب شیر، هریس، ورزقان ، بستان آباد و سراب  نیز به صورت مجتمع های دو منظوره آماده شده است.

وی گفت: سینمای سرباز اسلام نیز با ٧٢٠ صندلی و به شکلی مدرن توسط لشکر ٢١ حمزه ارتش تجهیز و آماده شده است و در حال طی مراحل قانونی برای اکران فیلم می باشد و در آینده نزدیک سینما قدس تبریز نیز که به شکل پردیس توسط حوزه هنری استان تجهیز و آماده سازی می شود با دو سالن به بهره برداری خواهد رسید.

محرمی افزود: علاوه بر موارد فوق بهره بردار مجتمع فرهنگی و هنری ٢٩ بهمن تبریز نیز خواستار دو منظوره نمودن سالن اقبال آذر نموده و این سالن نیز در آینده نزدیک  با ٣۵٠ صندلی، مجهز به پخش دیجیتال فیلم خواهد شد.

وی اظهار کرد: شورای بررسی فیلم و فیلمنامه استان تا بهمن ٩۴  نسبت به صدور مجوز  ساخت فیلم  تا سقف ۶٠   دقیقه اقدام می نمود  که از آن تاریخ  صدور مجوز  ساخت فیلم تا سقف ٩٠ دقیقه نیز  توسط سازمان سینمایی کشور به استان تفویض شده است  و این امر نشان دهنده‌ی توان و پتانسیل بالای استان در حوزه‌ی فیلمسازی است.

وی افزود : برگزاری جشنواره فیلم تبریز،‌ جشنواره سراسری  فیلم کوتاه روستایی و عشایر کلیبر از جمله برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی  در این حوزه است.

محرمی واگذاری امور به متخصصان، انجمن های فرهنگی و هنری و ادبی، موسسات فرهنگی و هنری و اهالی فرهنگ و هنر  و آماده سازی زیر ساخت ها و فضا های فیزیکی فرهنگی را جهت استفاده آحاد مردم استان از تولیدات فرهنگ و هنری را ازجمله اولویت های این اداره کل عنوان کرد.

در این نشست هنرمندان پیشکسوت سینمای استان به تبیین مسائل پیرامون این حوزه پرداختند و در پایان از هادی افتخارزاده ،‌علیرضا سلمان‌زاده و رسول ایرانزاد سه تن از هنرمندانی که مقام های بین‌المللی و کشوری در حوزه فیلم را کسب کرده‌اند تجلیل شد.