به گزارش اهرامروز، علی شوره کندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری مهر ضمن اشاره به کمپین تحریم خرید در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: اخیراً متأسفانه بعضی از شخصیت‌های غیرمتخصص در مورد عدم خرید طلا با هدف پایین آمدن قیمت آن بحث‌هایی را مطرح کرده‌اند که جا دارد توضیحاتی در این خصوص ارائه دهم.

رئیس اتحادیه طلافروشان شهرستان اهر افزود: افزایش قیمت طلا در ایران ناشی از افزایش قیمت دلار است در کل دنیا خرید و فروش طلا با دلار محاسبه می‌شود و ایران هم از این موضوع مستثنی نیست و افزایش قیمت نیز ناشی از افزایش قیمت دلار می‌باشد و به میزان عرضه و تقاضا مربوط نمی‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت به‌هیچ‌وجه موردی خوش‌آیند برای اتحادیه‌های طلافروشان نیست گفت: گاها دیده می‌شود که متأسفانه همکاران ما ۱۰ الی ۲۰ روز کاری بدون انجام حتی یک معامله خرید و یا فروش در اماکن خود فعالیت می‌کنند این‌گونه نیست که بازار طلافروشان همیشه پر رونق بوده و یا به‌اصطلاح سکه باشد.

رئیس اتحادیه طلافروشان شهرستان اهر با اشاره به قیمت جهانی طلا ابراز داشت: بر خلاف باورها در وضعیت فعلی قیمت جهانی طلا در مقایسه با قیمت ماه‌ها و سال‌های گذشته خیلی پایین بوده و تأثیری در قیمت کنونی طلا در ایران ندارد.

شوره کندی در پایان عنوان داشت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد معاملات همکاران ما مربوط به خرید طلا می‌باشد نه فروش آن، ابراز امیدواری کرد: با بازگشت ثبات به بازار ارز شاهد ثبات در قیمت‌های طلا خواهیم بود.