به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری ظهر امروز در جمع مردم اهر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در جبهه‌های مختلف با دشمنان مقابله می‌کند، اظهار داشت: در زندگی‌های‌مان سیره ائمه اطهار(ع) را الگو قرار دهیم و ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی را سرمشق خود قرار دهیم چراکه غفلت در برابر دشمنان صدمات جبران‌ناپذیری دارد.

وی افزود: امروز پرچم اسلام بر دوش ایرانیان است و دشمن از روحیه مقاومت، ایستادگی و شهادت‌طلبی ملت ایران هراسان است چراکه تاریخ گواه اقتدار و عظمت دین اسلام و مسلمانان است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با ذکر اینکه نیاز کنونی، جهاد اموال در راه دین اسلام است، گفت: آن‌هایی که احتکار، کم‌فروشی، گران‌فروشی و اخلال در بازار می‌کنند خیانت در حق مردم است.

نظری از برخورد دستگاه قضایی با احتکار کالا، گران‌فروشی و اخلال‌گران در معیشت مردم خبر داد و افزود: پرونده‌های مختلفی در رابطه با مسائل اقتصادی و متخلفان این حوزه در دستگاه قضایی تشکیل شده و در حال رسیدگی است که امیدواریم دانه‌درشتان و عوامل اصلی که قصد دارند معیشت مردم را به خطر بیندازند شناسایی و به مردم معرفی شوند ازاین‌رو انتظار داریم مردم و کسبه نیز هوای همدیگر را بیشتر داشته باشند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی شهرستان اهر در ستاد تنظیم بازار تلاش مضاعفی در تثبیت قیمت گوشت انجام داد و نتیجه نیز گرفتیم ولی آن انتظاری که داشتیم هنوز محقق نشده و از طرفی توانستیم از قاچاق دام زنده جلوگیری کنیم و قیمت گوشت را در شهرستان اهر به ثبات برسانیم، در این راستا قصابی‌هایی که گوشت را گران‌تر از قیمت مصوب به مردم عرضه می‌کردند پلمب شدند و برای متخلفان پرونده تشکیل شده است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با قدردانی از تلاش‌های دادستان عمومی و انقلاب اهر در رابطه با جلوگیری از قاچاق دام و برخورد با گران‌فروشی گوشت گفت: مردم اهر گوشت را گران‌تر از قیمت مصوب نخرند و در صورت گران‌فروشی مراتب را گزارش داده و حتی‌الامکان از خرید گوشت با قیمت بالا پرهیز کنند.

نظری از تخصیص شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده روزه‌خواری و تظاهر به روزه‌خواری در ملأ عام در دادسرا و دادگستری شهرستان اهر خبر داد و تأکید کرد: در اسلام روزه‌خواری حرام است، اصلاً قابل قبول نیست وقتی قانون مشخص می‌کند که روزه‌خواری حرام است برخی در خیابان‌ها، جاده‌ها و ملأ عام اقدام به روزه‌خواری کنند در این راستا به دستگاه‌های ذی‌ربط دستورات قضایی برای برخورد با روزه‌خواران داده شده است.

وی خطاب به نیروی انتظامی و سپاه ناحیه اهر گفت: گشت‌های پرسنل خود را در سطح شهر و جاده‌ها افزایش دهید و در صورت مشاهده روزه‌خواری در ملأ عام و تظاهر به روزه‌خواری با کسانی که از قوانین تخطی کرده‌اند برخورد کنید چراکه روزه‌خواری جرم مشهود است و برخورد با متخلفان نیازی به دستور قضایی ندارد.

رئیس دادگستری شهرستان اهر در ادامه با اشاره به قتل اخیر در پارک آنالار اهر گفت: متأسفانه روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه قتل در پارک آنالار اتفاق افتاد، دو نفر به‌دلیل مسائل و اختلافات شخصی که با همدیگر درگیر شده بودند باعث قتل یکی از طرفین شدند که بلافاصله قاتل با قرار بازداشت و روانه زندان شد.

نظری ادامه داد: در حال حاضر پرونده قتل در بازپرسی شعبه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهر در جریان است.

وی در ادامه از برگزاری جشن گل‌ریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی ۳۱ اردیبهشت‌ماه در شهرستان اهر خبر داد و گفت: زندانیانی که محکومیت مالی از قبیل چک برگشتی، مهریه و بدهی و دیه حوادث رانندگی دارند، جشن گل‌ریزان برای آزادسازی این زندانیان برگزار می‌شود در حالی که نزاع، چاقوکشی و قتل شامل این جشن نمی‌شود ازاین‌رو انتظار می‌رود همشهریان و خیرین بزرگوار برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و بازگشت آنها به آغوش خانواده در این جشن مشارکت کنند.

انتهای پیام/