به گزارش خبرنگار اهرامروز، چندی پیش گزارشی با عنوان «محرومیت شدید درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان اهر» منتشر شد و در ادامه پیگیری‌های مطالبات مردم از سوی خبرنگار اهرامروز، این بار اهری‌ها با امضا طوماری ۷ متری خواستار تخصصی شدن درمانگاه تأمین اجتماعی اهر شدند.

متن نامه هزاران نفر از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی به مدیر درمان اداره کل سازمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی بدین شرح است؛

درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان اهر از تیرماه ۱۳۷۹ دایر شده و با وجود ۲۵ هزار نفر بیمه‌شده و مستمری‌بگیر که با افراد تحت تکفل خود حدوداً ۸۰ هزار نفر و مراجعین بیمه‌شدگان شهرستان‌های هریس، هریس، کلیبر، ورزقان، هوراند و خداآفرین نیز با حدود ۲۵ هزار نفر و با احتساب افراد تحت تکفل قریب به هشتاد هزار نفر که جمعاً ۱۶۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

درمانگاه اهر با همکاری سه پزشک عمومی و یک دندان‌پزشک جوابگوی مراجعین را ندارد و علی‌رغم این‌که سازمان تأمین اجتماعی کشور مجوزهای لازم را در ارتقاء درمانگاه به مرکز تخصصی شبانه‌روزی در اردیبهشت‌ماه سال گذشته هنوز اقدامی در تأمین نیاز پزشکان متخصص و امکانات لازم صورت نگرفته است.

لازم به ذکر است که منطقه ارسباران و شهرستان‌های هم‌جوار در مجموع محروم بوده و اهالی اکثراً کارگر و کشاورز ساده و بی‌بضاعت هستند و به دلیل اشتغال روزانه عملاً نمی‌توانند از خدمات محدود روزانه بهره‌مند شوند، مع‌الوصف مستدعی است با فراهم کردن اقدامات و تمهیدات لازم در ارتقاء این محل به مرکز تخصصی شبانه‌روزی مشکل بیمه‌شدگان محروم منطقه را برطرف فرمایید.

با احترام؛ جمعی از بیمه‌شدگان منطقه ارسباران

همچنین بر اساس اخبار رسیده نامه‌های متعددی از سوی فرمانداری شهرستان اهر در راستای پیگیری مطالبات مردم به سازمان تأمین اجتماعی ارسال‌شده است.

تعداد امضاهای طومار بیمه‌شدگان منطقه ارسباران به بیش از هزاران نفر می‌رسد و امید است که مسئولان ذی‌ربط برای رفع مشکلات درمانی مردم منطقه نهایت تلاش را داشته باشند.

انتهای پیام/