به گزارش اهرامروز، علی شوره کندی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره برای نخستین باراست که در ایران برگزار می شود و به نوعی می گفت که انتخاباتی پارالمپیک (پارادرساژ) پاراالمپیک ویژه برای معلولین ذهنی است.
وی افزود: این مسابقات در ۴ رده سنی و حرکتی و ۲ رده اختلالات ذهنی برگزار می شود و پیش بینی می شود حدود ۵۰ الی ۱۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کنند.
دبیر جشنواره مسابقات سوارکاری جانبازان و معلولین کشور گفت: این مسابقات با همکاری المپیک ویژه ایران، هیأت سوارکاری استان، هیئت ورزش های جانبازان و معلولین آذربایجان شرقی، فرمانداری شهرستان اهر، اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان شهرستان اهر، اداره بهزیستی شهرستان اهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، اداره آموزش و پرورش شهرستان اهر، اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۴ الی ۱۷ شهریورماه در زمین چمن ورزشگاه تختی شهر اهر برگزار می شود.
علی شوره کندی افزود: روز ۱۴ شهریورماه پذیرش ورزشکاران انجام شده و در روز ۱۵ شهریورماه مسابقات جشنواره اجرا می شود و در روز ۱۶ شهریورماه آیین اختتامیه و اهدای جوایز برگزار می شود که در هر رده از نفرات اول تا سوم با اهدای جایزه تقدیر خواهد شد.
وی اظهار کرد: در روز شانزدهم شهریورماه برنامه گردشگری در شهرستان اهر برای ورزشکاران ترتیب می یابد و روز ۱۷ شهریور پایان جشنواره خواهد بود.
رئیس هیئت سوارکاری شهرستان اهر گفت: برای پربارتر شدن مسابقات با همکاری اداره ورزش و جوانان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری جشنواره بومی ـ محلی نیز پیش بینی شده است.
شوره کندی افزود: جا دارد از تلاش ها و زحمات آقای دکتر جاویدی رئیس کمیته زیبایی فدراسیون سوارکاری کشور، رئیس هیئت سوارکار استان آذربایجان شرقی و مهندس عافیان رئیس کمیته جانبازان و معلولین هیئت سوارکاری استان و آقای علیجانپور رئیس اداره ورزش و جوانان که زحمات بیشتری متقبل شده اند، تقدیر و تشکر نمایم.