به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت اله عبدالهی در مراسم بهره‌برداری از آسفالت‌ریزی معابر تعدادی از روستاهای اهر در روستای خونیق اظهار داشت: زلزله دل‌خراش ارسباران درسی برای همه ما مسئولین و مردم بود تا در مقاوم‌سازی هر چه بیشتر خانه‌های روستایی نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا بار دیگر شاهد این‌همه خسارت واردشده نباشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های خوب دولت در حوزه‌های مختلف در روستاها گفت: دولت در سال‌های پس از انقلاب درزمینهٔ های تأمین زیرساخت‌های اساسی مانند آب، برق و … فعالیت‌های بسیار خوبی داشته ولی درزمینهٔ ایجاد شغل نتوانسته آن‌طور که بایدوشاید خوب عمل نماید.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری برای آبادانی بیشتر روستاها عنوان کرد: متأسفانه در کشور ما جمعیت روستاها به‌شدت رو به کاهش بوده و هم‌اکنون ۷۵ به ۲۵ درصد است که امر این زنگ خطری برای آینده و تولیدات کشاورزی و دامی است و باید فکری اساسی برای این مشکل انجام گیرد.

عبدالهی با ذکر اینکه اخیراً در مجلس قانون خوبی به نام وام روستایی تصویب‌شده گفت: خوشبختانه در دو ماه اخیر قانون وام روستایی در مجلس تصویب‌شده که امیدواریم به‌زودی اجرایی شود از مزیت‌های این قانون می‌توان به نحوه ضمانت آن نیز اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش خود را برای هر چه بیشتر آبادانی روستاها به کار خواهد بست ابراز داشت: مجلس به همراه دولت در مورد توسعه و آبادانی روستاها به‌ویژه روستاهای اهر و هریس تمام تلاش خود را خواهند کرد پیگیری و تلاش در این زمینه وظیفه تمامی مسئولین امر است.