به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در مجمع عالی بسیج شهرستان اهر با اشاره به اینکه هر قومی که به رهنمودهای رهبرش گوش نداده متضرر شده‌است، اظهار داشت: حدوداً ۱۰ سال می‌شود که مقام معظم رهبری شعار سال‌ها را بر مبنای اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند، چون ایشان می‌دانند دشمن از مسائل اقتصادی وارد جنگ علیه ایران شده است.

امام جمعه اهر افزود: با این‌که مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و راه‌های اجرایی آن را به‌طور دقیق و واضح تبیین کرده‌اند اما هنوز عده‌ای در تعریف اقتصاد مقاومتی مشکل‌دارند در حالی که کلیدواژه‌های اقتصاد مقاومتی کاملاً مشخص است و بایستی به حال آن که نمی‌تواند اقتصاد مقاومتی را تعریف کند تاسف خورد.

وی بابیان اینکه باور ” ما می‌توانیم ” از شاخصه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است، گفت: متأسفانه در کشور عده‌ای که مجاری امور را در دست دارند بیش از آن که به توانایی داخلی ایمان داشته باشند غرب و لیبرالیسم را باور می‌کنند، این در حالی است کسی که به توانایی‌های داخلی باور نداشته باشد نمی‌تواند معنی و مفهوم درستی از اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

حاجی‌زاده اضافه کرد: تمامی انتخابات‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی آزاد است و مردم با هوشیاری و آگاهانه دولتی را که احساس می‌کنند می‌تواند از پس مشکلات اقتصادی و فرهنگی برآید انتخاب می‌کنند.

امام جمعه اهر با تاکید بر توجه به توصیه‌های رهبری در ایام انتخابات تصریح کرد: اگر در انتخابات معیارهایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم می‌کنند را در نظر گرفته به آن توجه کنیم مسئولانی انقلابی بر سر کار می‌آیند و می‌توانند از پس مشکلات اقتصادی برآیند.

وی با بیان اینکه سپاه ناحیه اهر و شهرداری در راستای محرومیت‌زدایی در منطقه شله بران اهر کانال احداث کرده‌اند، گفت: متاسفانه مردم ساکن در منطقه شله بران محرومیت زیادی کشیده‌اند و هر مسئولی که از دیدن محرومیت‌ها متاثر نباشد باید شرمسار باشد.

حاجی‌زاده تاکید کرد: بنده آدمی نیستم که سیاه نمایی کنم ولی هر مسئولی می‌تواند با حضور در منطقه شله بران و سایر مناطق محروم شهر اهر از نزدیک محرومیت مردم را ببیند، البته دیدن زندگی مردم در این شرایط برای همه شرم‌آور است.

امام جمعه اهر در ادامه سخنان خود به مشکلات اقتصادی مردم و عدم ثبات قیمت اجناس در بازار اشاره کرد و گفت: در زمانی که مردم برای تأمین مایحتاج زندگی‌های خود مشکلات متعددی را تحمل می‌کنند عده‌ای با فکر اینکه گران‌فروشی کنند یا به سود کلان برسند اجناس را در انبارها احتکار می‌کنند، متاسفم از رویکرد و تفکر این افراد، چرا باید به خود اجازه دهند وقتی مردم در تأمین آذوقه مشکل‌دارند از عرضه اجناس به مردم امتناع نمایند.

وی با تأکید بر اینکه بدون شّک افراد وابسته به غربی‌ها نمی‌توانند از پس حل مشکلات مردم برآیند، خاطرنشان کرد: اگر به دیدارهای مقام معظم رهبری توجه کنیم مدام بر حفظ روحیه انقلابی تأکید می‌کنند، چون وابستگی فکری به غربی‌ها همانطور که می‌بینیم بیشتر مشکل آفرین می‌شود اما روحیه انقلابی همانند دوران دفاع مقدس می‌تواند گره گشای مشکلات باشد.

انتهای پیام/