به گزارش خبرنگار اهرامروز،حجت الاسلام محمد علی نظری در برنامه ویژه دهه مبارک فجر در زندان اهر ضمن تبریک این ایام خجسته خطاب به مددجویان و مسئولین حاضر اظهار داشت: با پیروزی انقلاب، کشور از یوغ دخالت مستقیم بیگانگان رهایی یافته و استقلال خود را بدست آورد و الحمدلله این استقلال و امنیت بی بدیل که به برکت خون پاک شهدا بدست آمده تاکنون پایدار بوده و ایران عزیز و سربلند اینک امن ترین کشور جهان است و به کوری چشم دشمنان این جشن های دهه فجر ادامه خواهد داشت.

نظری با بیان سیاست ها و برنامه های قوه قضائیه در رابطه با کاهش جمعیت کیفری به توجهات ویژه ریاست معظم قوه آیت ا… رئیسی در این خصوص اشاره نموده و افزایش مجازات های جایگزین حبس از جمله جزای نقدی و خدمات اجتماعی را حاصل این امر دانسته و پایش و غربالگری زندانیان را که موجب آزادی زندانیان مخصوصا زندانیان مالی و متعاقب آن کاهش جمعیت کیفری گردیده را از برکات این طرح عنوان نمود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر عنوان کرد: هم اکنون دادرسی بصورت الکترونیکی و تصویری از محل زندان برقرار شده تا ضمن حفظ کرامت انسانی روند دادرسی نیز تسریع شود.

 

نظری در پایان از اعطای مرخصی ۱۲ روزه به زندانیان حایز شرایط خبر داد و انتصاب آقای محمد عشقی به ریاست زندان مرند را تبریک گفته و از زحمات ایشان تقدیر نمود.