به گزارش اهرامروز، مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر در نشست خبری این شبکه با جمعی از اصحاب رسانه ضمن تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید افزایش فضای خدمت در حوزه بهداشت و درمان بطور بی‌سابقه افزایش داشته، اظهار کرد: در زمان تصدی دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد افزایش تجهیزات، افزایش فضای فیزیکی و نیز اضافه شدن کیفیت و کمیت خدمات بهداشتی و درمانی بوده ایم.
دکتر محمد میرزاپور ادامه داد: کار ساخت ۳ درمانگاه در شهرستان اهر تقریباً تمام شده و در ۲۱ بهمن‌ماه شاهد افتتاح مرکز سلامت روستای نقدوز خواهیم بود. دو درمانگاه دیگر، یک مورد در روستای رواسجان و مورد دیگر در شهرک شیخ شهاب الدین در مرحله تجهیز نهایی و تاسیساتی است که به حول قوه الهی در اوایل سال ۹۹ به بهره برداری خواهند رسید.
وی با اشاره به عملکردهای جدید در حوزه درمان ادامه داد: قول ما محقق شد و اولین دستگاه ورودی که بعد از نشست خبری پیشین به استان آمد، دستگاه MRI بود که نصیب اهر شد و ما این دستگاه را تحویل گرفتیم. می‌توان گفت این دستگاه بسیار مهم برای منطقه انصافاً با پیگیری و تلاش ویژه نماینده اهر و هریس اختصاص یافت که با حساسیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، برترین مارک این دستگاه در دنیا (فیلیپس) برای اهر هدیه شد و رویداد بزرگی برای منطقه در حوزه درمان است.
میرزاپور با اشاره به تاخیر در نصب ام آر آی را میزان حساسیت بسیار بالای دستگاه و شرکت ناظر و نصب دستگاه عنوان کرد و گفت: فضای نصب ام ار آی باید کاملا مطابق با استاندارد ابلاغی باشد و ما در حال تمهیدات عمرانی و فنی جهت نصب دستگاه در بخشی از بیمارستان هستیم که بلافاصله پس از تایید بتن‌ریزی انجام شده برای استقرار دستگاه و دیگر تمهیدات ابلاغی توسط ناظر، دستگاه را نصب خواهیم نمود. شرکت ناظر مکرر در حال بازدید از محل نصب است و محل استقرار و تحمل وزن دستگاه در حد میلیمتری باید استاندارد سازی شود تا دستگاه درست کار کند و مشکلی پیش‌ نیاید‌ که جالب است بدانید علاوه از هزینه ی کلان خود دستگاه، تمهیدات و آماده سازی فضای استقرار، حداقل در حدود ۱۰ میلیارد ریال برای ما آب خواهد خورد.
این مقام مسئول درباره تامین نیروی بخش MRI خاطر نشان نمود: تامین نیروی این بخش توسط دانشگاه انجام گرفته و نیروهای ویژه این بخش از هم اکنون در اختیار شبکه بهداشت و درمان‌ اهر هستند که مشکلی در راه اندازی و ارائه خدمات از حیث نیروی انسانی هم نخواهیم داشت.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر در بخشی از گزارش خود با اشاره به افتتاح بخش درمانی جدید در بیمارستان اهر که در منطقه ارسباران برای اولین بار ارائه خدمات خواهد نمود، تاکید کرد: مجوز لازم برای ایجاد بخش اعصاب و روان اخذ شده و از لحاظ فضاسازی فیزیکی هم، کارها در مرحله نهایی است که امیدواریم در شش ماهه اول سال بعدی، شاهد بهره برداری از بخش روان بیمارستان باقرالعلوم اهر باشیم‌. متذکر می‌شوم که با افتتاح این بخش، مجموعه ای کامل از خدمات سلامت روان به مردم عزیز انجام خواهد شد و این بخش به کل منطقه قره داغ خدمت‌رسانی خواهد نمود‌.
میرزاپور با بیان اینکه ساخت قسمت جدید با تجهیزات عالی بعنوان بخش دیالیز برای توسعه این بخش قدیمی در شان بیمارستان اهر، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: قسمتی در بیمارستان اهر بصورت دو طبقه در حال ساخت است که طبقه اول به بخش دیالیز با ۲۰ تخت اختصاص می‌یابد و در طبقه دوم این ساختمان جدید، بخش ال‌دی‌آر (LDR) افتتاح خواهد شد. وسعت و گستردگی طرح برای تجهیز و ساخت این بخش، طوری برنامه ریزی شده که فکر نمی‌کنم چنین بخشی به غیر از تبریز، در سایر شهرستان‌های استان موجود باشد. بخش‌ جدید ال‌دی‌آر و توسعه بخش دیالیز در ساختمان جدید با تلاش انجام گرفته و استمرار زحمات همکاران عزیزم تا شهریور ۹۹، به بهره برداری نهایی خواهد رسید.
وی همچنین از تاسیس داروخانه شبانه روزی مشرف به ساختمان اورژانس بیمارستان اهر خبر داد و گفت: کارهای ایجاد داروخانه جدید نهایی شده که علاوه از خود بیمارستان، به مراجعان دیگر و همه شهروندان در شبانه روز با کیفیت استاندارد ارائه خدمات خواهد نمود و در تلاشیم تا پایان سال مبحث ایجاد داروخانه تمام شده و عملیاتی شود‌.
میرزاپور با بیان اینکه رضایت ارباب رجوع در اولویت غیرقابل کتمان برای مجموعه است، بیان داشت: ادعا نمی‌کنیم بهترین هستیم اما همواره در تلاشیم بیشترین میزان رضایتمندی را کسب کنیم و در همه زمینه‌ها از جمله موارد رضایت مراجعان از جنبه نحوه برخورد کادر بیمارستان و مراکز بهداشت، کیفیت خدمات و میزان مسئولیت‌پذیری کارکنان؛ هر سه ماه یک بار بطور دقیق طبق چک لیست مفصل مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و همه این‌ها در راستای رفع نواقص در خدمت‌گذاری به مردم است. انصافاً هم فشار و بار کاری بر روی سیستم ما بخصوص در بخش پرستاری بسیار بالا و طاقت‌فرساست. مثلاً در پیک اول شیوع آنفولانزا، کار بجایی رسید که روزانه بیش از ۷۵۰ مراجعه کننده از جای جای ارسباران و نه تنها از اهر به اورژانس داشتیم که بنده به نوبت خود از همکاران زحمت‌کش در همه بخش‌ها تشکر خود را اعلام می‌دارم. اکنون با سپری کردن موفق پیک اول آنفولانزا، پیک دوم همزمان با بحث ویروس کرونا همزمان شده و بیمارستان همچنان در آماده باش کامل است.
وی با تشکر از رسانه های اهر در همکاری همه جانبه طی بحران‌های مختلف از جمله بحران شیوع آنفولانزا، گفت: شما اصحاب رسانه در کنار ما و همکارانمان به حد عالی و قابل تقدیر، نقش هشدار دهنده و اطلاع‌رسانی نکات پیشگیرانه را در بحران ها خوب و منظم ایفا کرده اید که زبانم قاصر از هر تشکری در این زمینه است.
دکتر میرزاپور درباره کرونا ویروس هم اضافه نمود: مطابق آخرین اطلاعات بدست آمده برای ما، موارد مثبت در کشور دیده نشده اما درخواست ما از مردم عزیز همچنان رعایت نکات پیشگیرانه بخصوص در مقوله بهداشت دست و آداب بهداشتی تنفس است‌. در عین حال که از مردم می‌خواهم نگران نباشند، تاکید به رعایت بهداشت و نکات پیشگیری را بیش از پیش، تکرار می‌کنم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر در بخش دیگری از گزارش‌های خود به آمارهای بدست آمده از سامانه سیب نیز پرداخت و یادآور شد: نسبت به شش ماهه اول سال، میزان‌ رضایتمندی عمومی از حوزه بهداشت و درمان اهر با رشد یک درصدی به مرز حدود ۹۷ درصد رسیده و برنامه و تلاش ما این است که این رقم را تا پایان سال‌جاری به ۹۸درصد برسانیم. از مردم هم می‌خواهیم همه مشکلات، انتقادات و پیشنهادات را به سامانه پیامک بیمارستان که اطلاع رسانی شده و همچنین شماره تماس گویای وزارت بهداشت (۱۹۰) اطلاع دهند تا ما بیش از پیش در رفع نواقص زیر فشار قرار بگیریم و در نتیجه مشکلات را به حداقل برسانیم‌.
وی در پایان از مردم خواست با گزارش مراکز غیرمجاز از جمله تزریقاتی‌ها، مراکز طبی و بهداشتی دارای مشکل و همچنین عطاری‌هایی که بی مهابا و بی پروا بدون مجوز به بخش درمان‌ و ویزیت ورود می‌کنند، شناسایی نموده و به شبکه بهداشت و درمان اهر گزارش کنند تا برخورد مقتضی و قانونی انجام گیرد.