به گزارش خبرنگار اهرامروز، راضیه عباسی معروفان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران شهرستان اهر که در پارک ولایت برگزار شد با اشاره به اینکه مردم دیگر از سخنان شعاری مسئولان خسته شده‌اند، اظهار داشت: با آن‌که خبرنگاران از پروژه‌های ریز و درشت شهرداری بازدید کردند و می‌توانستیم هر کی از این پروژه‌ها را رسانه‌ای کنیم ولی به لحاظ اینکه معتقدیم شعار ندهیم و عمل کنیم نگفته‌ایم.

وی افزود: هدف شورای شهر این است که زیاد تبلیغات نشود و اگر پروژه‌ای اجرا می‌شود بعد از اتمام مردم را در جریان افتتاح قرار دهیم و حال که شاهد اجرای پروژه‌های مختلف بوده‌اید این‌گونه می‌توان گفت این پروژه‌ها زمانی اجرا می‌شود که شهرداری اهر از نظر منابع مالی حال و روز خوشی ندارد.

سخنگوی شورای شهر اهر اضافه کرد: شهرداری‌ها به‌قدری بی‌اعتبار شده‌اند که هیچ کسبه‌ای راضی نیست به شهرداری اجناس نسیه بفروشد این امر نیز در شرایط بحران مالی شهرداری و بدهی‌های کلان برای شهرداری‌ها آفتی بزرگ است.

عباسی معروفان بابیان اینکه شهردار و اعضای شورای شهر اهر هر روز با طلبکاران رو در رو می‌شوند، گفت: علی‌رغم تنگناهای مالی و بدهی‌ها هیچ‌گاه اتاق فکر شورا تعطیل و از اجرای پروژه‌ها سر باز نزده‌ایم اما با این حال تأکید داریم نباید خدمات‌رسانی به شهروندان تعطیل یا کند شود.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه نمی‌توان در کاربری پارک شیخ شهاب‌الدین اهری و میدان ارسباران ‌که جزو تفرجگاه مسافران است اعمال تغییرات کنیم و با عنایت به تردد ۹۵ درصد گردشگران از کمربندی جنوبی اهر، تصمیم شورا بر این شد تا برای جذب حداقلی مسافران هرچه سریع‌تر پارک ولایت به بهره‌برداری برسد.

سخنگوی شورای شهر اهر، تعبیه استخر، پیست دوچرخه سواری و موتورسواری، ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی، راه‌اندازی مرکز رفاهی مسافران و گردشگران، ایجاد پارک پیوند در کنار پارک ولایت را از دیگر برنامه‌های شهرداری و شورا در پارک ولایت عنوان کرد.

عباسی معروفان از ایجاد مسیر پیاده‌روی در حاشیه رودخانه اهر چای از مقابل سایپا تا پارک ولایت خبر داد، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در نظر گرفته‌ایم این است که تفرجگاه و جاده سلامت ویژه پیاده‌روی را از مقابل سایپا تا پارک ولایت ایجاد کنیم و علاوه بر این جاده سلامت دیگری در محدوده شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری احداث می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران مردم را به پرداخت عوارض تشویق کنند، خاطرنشان کرد: نگهداری امکانات شهری و اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی برای شهرداری اهر هزینه کلانی دارد و تمامی این هزینه‌ها با عوارضی که مردم پرداخت می‌کنند قابل تأمین است لذا از رسانه‌ها انتظار داریم در خصوص پرداخت به‌موقع عوارض و فرهنگ‌سازی در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر پیش از حضور در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران از پروژه‌های در حال اجرای شهرداری اهر بازدید کردند.