به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد سرقینی در جلسه شورای اسلامی شهر اهر بابیان اینکه هیچ اعتقادی به باندبازی و گروه بازی در مجموعه شهرداری اهر که نهادی خدمات‌رسان است ندارم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قصد انجام آن را داریم وصول مطالبات شهرداری اهر است و سنگین‌ترین مطالبات ما به میزان ۳٫۵ میلیارد تومان از برق منطقه‌ای است، هرچند تاکنون اموال شهرداری توقیف شده چه اشکالی دارد یکبار هم شهرداری اموال دستگاه‌های بدهکار را توقیف کند.

وی افزود: بالغ‌بر ۵۰ کوچه در شهر اهر هزینه خودیاری در جهت آسفالت‌ریزی را در سال‌های گذشته پرداخت کرده‌اند که عمدتاً اهالی این هزینه مشارکتی را پیش از آغاز به کار دوره پنجم شورای شهر اهر پرداخت کرده‌اند ولی آسفالتی ندیده‌اند، در صورتی مساعد بودن شرایط جوی قطعاً پروژه آسفالت محلاتی که شهرداری نسبت به آنها متعهد است را شروع می‌کنیم.

سرپرست شهرداری اهر از تکمیل کمربندی غربی خبر داد و گفت: گفته می‌شود شهرداری اهر و شرکت مس در رابطه با تکمیل کمربندی غربی تفاهم نامه‌ای دارند هرچند بنده اطلاعی از این تفاهم نامه ندارم اما نسبت به تکمیل این پروژه در اسرع وقت اقدام می‌کنم و اقدامات لازم را از هم‌اکنون آغاز کرده‌ایم.

سرقینی، راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی را از دیگر برنامه‌های خود در مدیریت شهرداری اهر عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی برای هر شهری نیاز است چراکه در این موزه می‌توانیم بخشی از تاریخ و فرهنگ اهری را به نمایش بگذاریم.

وی با تاکید بر این‌که تکریم ارباب‌رجوع وظیفه تک‌تک ماست ابراز داشت: مورد دیگری که در رابطه با پیگیری مصوبات شورا مطرح شد، حتماً مصوبات مسکوت مانده را پیگیری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم اعتماد مردم نسبت به عملکرد شهرداری و شورا خدشه‌دار شود.

سرپرست شهرداری اهر، برآورد اولیه بدهی شهرداری اهر را ۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: البته این بدهی غیر از مواردی است که هنوز صورت وضعیت نشده و در صورتی که صورت وضعیت کارکرد پیمانکاران تکمیل شود قطعاً میزان بدهی شهرداری اهر بیش از ۲۳ میلیارد تومان خواهد بود در حالی که تنها ۱۷ میلیارد تومان بدهی شهرداری به تامین اجتماعی است.

سرقینی اضافه کرد: شهرداری اهر مجموعه‌ای خدمات‌رسان است و یقیناً سیاست‌بازی‌ها و مهره چینی‌های سیاسی در این مجموعه مفهومی ندارد چراکه سیاسی‌کاری ما را از اهداف اصلی‌مان دور می‌کند.

انتهای پیام/