به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دیدار با رئیس و معاونین شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر، ضمن تبریک ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع)، اظهار داشت: حضرت امیرالمومنین علی (ع) یک شخصیت جامع الاضداد بود که تمام خوبیهای عالم در ایشان جمع شده بود در میدان جنگ دلاورانه می جنگید و اسدا… غالب بود و در محراب نماز خاضعانه عبادت می کرد.

وی حضرت علی (ع) را فردی عابد، عالم، سیاستمدار، حاکم و فردی بود که زمام امور مومنین در دست ایشان بود خواند که حتی سرسخت ترین دشمنان وی همچون معاویه نیز به مدح ایشان می پرداخت و فضیلت آن حضرت زبانزد عام و خاص بود.

امام جمعه اهر ضمن تبریک روز ۱۸ فروردین ماه روز جهانی سلامت عنوان داشت: مسائل سلامت از مهم هر جامعه است که در صورت فقدان این امر نه خبری از فعالیت های فرهنگی و اقتصادی نخواهد بود.

حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال تولید و اشتغال را محور اقتصاد مقاومتی قرار دادند تا دولت و مردم بهتر در این زمینه قدم هایی بردارند، گفت: سلامتی مردم جامعه در حال حاضر از هر چیزی مهم تر بوده چراکه اگر جامعه ای بیمار و مریض داشته باشیم در این صورت اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز محقق نمی شود پس بنابر این باید سلامتی جامعه تضمین شود.

وی بابیان این که اکنون طبق اظهارات مسئولان وزارت بهداشت و درمان بیماری های روحی و روانی بیشتر از بیماری های جسمی در جامعه رواج یافته است، اظهار کرد: شاید برخی بیماری ها به دلیل فقدان مسائل معنوی بوده باشد و هر اندازه ای که مسائل معنوی مدنظر باشد همان اندازه افسردگی در جامعه کمتر دیده می شود.

امام جمعه اهر با تاکید بر اینکه در زمان کنونی با این همه ناز و نعمت هنوز زندگی برای مردم قابل قبول نیست و تمامی این مسائل برگرفته از فقدان معنویات است، تصریح کرد: افسدگی برخی از جوانان مربوط به اشتغال و ازدواج بوده در حالی که اکنون تعداد بی شماری از جوانان تحصیل کرده به دلیل عدم اشتغال و ازدواج روحیه خود را از دست داده اند.

آیت‌الله حاجی‌زاده بیان کرد: دولت در زمینه بهداشت و درمان اقدامات قابل قبولی انجام داده و به قول وزیر بهداشت با این همه تلاش هنوز وضعیت بهداشت و درمان در کشور به حد ایده آل نرسیده و حتی شاید در حوزه بهداشت و درمان جزو کشورهای عقب مانده هستیم ولی نسبت به سال های گذشته پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم.