به گزارش خبرنگار اهرامروز، امیر قیامی راد با طرح ” کفش دیابتی برای جلوگیری از زخم‌های پا ” رتبه اول، مهدی احمدی سابق با طرح ” تولید کرم ضد لک و روشن‌کننده پوست” عنوان دوم و سپیده جعفری با طرح ” استفاده از فناوری‌های هوشمند تعاملی برای بازی وارسازی محتوای کتب درسی و زنگ ورزش ” رتبه سوم این جشنواره را کسب کردند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه این جشنواره بابیان اینکه این جشنواره باهدف حمایت از ایده‌های نو، استعدادهای درخشان و کارآفرینان و بستری برای تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان برگزار شد گفت:۷۶ طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال‌شده بود که از این تعداد ۲۶ طرح به مرحله داوری راه یافت.

واعظی افزود: از طرح‌های راه‌یافته به مرحله داوری ۳ طرح به‌عنوان رتبه‌های برتر معرفی شد و ۱۳ طرح نیز موردحمایت قرار گرفت.

وی از حمایت ۱۰ میلیارد ریالی از طرح‌های منتخب این جشنواره خبر داد و گفت: طرح‌های برتر جشنواره بدون نیاز به داوری مجدد در مرکز رشد اهر مستقر خواهند شد و تسهیلات حمایتی ۳۶ ماهه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریالی با بهره ۳ درصد و با تنفس ۳ ساله و بدون نیاز به ضامن پرداخت خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به سطح بالای طرح‌های ارسالی به دبیرخانه این جشنواره تأکید کرد: این طرح‌ها می‌توانند به بسیاری از مسائل ملی کمک کنند و تلاش خواهیم کرد هرچه سریع‌تر این طرح‌ها به سمت تولید ثروت و اشتغال‌زایی جوانان سوق پیدا کنند.

وی اظهار کرد: مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مسیری بی‌بازگشت است که اکنون در حال پیموده شدن است و سیاست کلی نظام بر حمایت از فناوران و دانش‌بنیان متمرکز است و تمامی دولت‌ها ملزم به پایبندی و تقویت این حوزه هستند.

واعظی همچنین خاطرنشان کرد: فرهنگ توسعه در شهرستان اهر شکل‌گرفته و مجموعه مسئولان شهرستان بر حل مشکلات با بهره‌گیری از فناوری تأکید دارند.

فرماندار شهرستان اهر نیز ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و فناوران را یک خلأ اساسی دانست و تأکید کرد: با ایجاد مرکز رشد باید دستگاه‌های اجرایی مشکلات خود را به نخبگان و صاحبان ایده منتقل کنند تا با بهره‌گیری از دانش و فناوری بتوان مشکلات و مسائل شهرستان را حل کرد.
خدابخش افزود: با شیوه‌های سنتی دیگر نمی‌توان به پیشرفت رسید و با بهره‌گیری از پتانسیل بالا شهرستان می‌توان شیوه‌های کنونی را هایتک کرد و با تعریف شیوه‌های فناورانه به توسعه دانش‌بنیان دست‌یافت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اهر نیز با اشاره به مزیت‌های مرکز رشد واحدهای فناور گفت: مرکز رشد واحدهای فناور مستقر در این دانشگاه تنها برای این دانشگاه نیست و از تمامی صاحبان ایده و فناوران شهرستان اهر حمایت خواهد کرد.
سلیمی با بیان اینکه طراحی داخلی نوین مرکز رشد انجام‌شده است و به‌زودی با محیطی شاداب و سرشار از زندگی در اختیار فناوران شهرستان قرار خواهد گرفت افزود: با فعالیت مرکز رشد اهر می‌توان نیازهای مختلف صنایع و دستگاه اجرایی را با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مرتفع کرد.

محرم زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به درخواست مجمع نمایندگان استان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت مضاعف از مراکز رشد استان گفت: پارک علم و فناوری استان با تلاش و پیگیری توانسته است ضمن جذب حمایت‌ها، برنامه‌های موردنظر را عملیاتی کند.
مرکز رشد واحدهای شهرستان اهر از آبان ماه سال گذشته با صدور مجوز اولیه توسط شورای علمی و فناوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی فعالیت خود را آغاز کرده است.