۱. خودتان را به صورت اجمالی معرفی کنید.

سلام و عرض ادب خدمت همشهریان گرامی ام. بهزاد نیک نفس هستم، متولد ۱۳۶۴ در شهرستان اهر و دارای مدرک کارشناسی مهندسی ساخت و تولید.

با توجه به انتخابات پیش‌رو که در مملکت عزیزمان برگزار خواهد شد، اینجانب نیز با احساس تکلیف، جسارت نموده و کاندیدای شورای شهر اهر شده ام تا بلکه التیامی شوم بر دردهای شهرمان.

۲. هدف شما برای ورود به شورا چیست و اهداف مهمتان را به صورت مختصر بیان کنید.

بزرگ‌ترین‌ مشکل شهرمان، عدم توسعه نامتوازن و عدم تقسیم عادلانه خدمات است که هر شهروند به راحتی و سهولت نمی‌تواند از خدمات شهری بهره ببرد و به خدمات دسترسی داشته باشد.

همانطور که مستحضرید، جمعیت قابل توجه و ۸۰ درصد جمعیت شهر ما در طول ۴ دهه اخیر شکل گرفته و به جز در دهه ۶۰، در دهه‌ های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ متاسفانه کوی و شهرک‌ هایی مثل شهرک شیخ شهاب ایجاد نشد. متاسفانه در طرح جامع تفضیلی اهر قصوراتی شد که هم از سوی مدیران شهرستانی بود هم از سوی مدیران‌ استانی در حق اهر و عبارتی دیگر؛ از این قصورات به‌ عنوان خیانت هم می‌توان یاد کرد که منجر به گسترش حاشیه‌نشینی در اهر شد.

ان شاء الله تلاش خواهیم کرد قصورات دهه‌های یاد شده جبران شود و عقب‌ماندگی‌ها با ایجاد و احداث کوی‌ها، شهرک‌ها و محلات جدید در شان شهرمان، جای خود را به پیشرفت و تعالی دهند.

با اتحاد شهرداری، شورا، سایر ارگان‌های شهرستانی و همچنین با روابطی که در سطح استان داریم، امید به حق است که مشکلات را حل و در خدمت شهروندان عزیز باشیم.

یکی از برنامه‌ هایم، پرداخت به تکمیل کمربندی‌ های شهر است که بسیار مهم می باشد و شهر از عدم تکمیل این پروژه‌ها روز به روز آسیب می‌بیند. یکی از کمربندی‌های پر اهمیت که می‌توانیم پیگیری کنیم، کمربندی اتصالی نیروگاه تا فاز اول شهرک شیخ شهاب است که به‌عنوان شریان اقتصادی شهر هم بار ترافیکی مرکز شهر را می‌کاهد و هم مناطق خیام و شهرک را از بن بست خارج می‌کند. عزیزان! این پروژه یک کیلومتر و ۱۰۰ متر است که با تلاش و پیگیری می‌توانیم به‌زودی تکمیل شدنش را عملی کنیم و موفق شویم.

از دیگر برنامه‌ ها؛ همکاری و مشارکت با اداره میراث فرهنگی است که برندهای فرهنگی و جشنواره‌های نامی شهرمان را یاری کنیم تا بیش از پیش متعالی شوند. رویدادهای فرهنگی در شهرمان موجبات افتخار هستند و وظیفه‌ ما به‌عنوان عضو شورا این‌خواهد بود که پرداخت درصدهای قانونی فرهنگ و کتابخانه‌ها را از درآمد شهرداری با حساسیت پیگیری کنیم و این امورات را به‌عنوان اولویت خاص روی چشم خود پذیرا باشیم.

امتیاز بزرگی که می‌توانیم برای شهر کسب کنیم، این است که با شوراها، شهرداری‌ها و ادارات و نهادهای شهرستان‌های منطقه ارسباران ارتباط سازنده و تعامل کاری شایسته برقرار کنیم تا به‌وسیله این تعامل و هماهنگی، در جذب گردشگر قدم‌های نو برداریم. ما اگر بتوانیم گردشگرانی که روانه منطقه می‌شوند را ۲ الی ۳ ساعت در شهر ماندگار کنیم، حوزه گردشگری‌مان ارتقاء پیدا خواهد کرد.

 

توجه به رفاه کارگران ساختمانی از دیگر برنامه‌هایم می‌باشد که در نظر دارم با احداث ساختمان به‌عنوان محل تجمع و انتظار این عزیزان و همچنین پیگیری برای ارتقای رفاه معیشتی از جمله مبحث بیمه، دست قشر زحمتکش کارگر را در شهرمان گرفته باشیم.‌

احداث ساختمان برای تعاونی تاکسیرانی و در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی و رفاهی برای تاکسیرانان عزیز، از برنامه‌های قابل توجه حقیر است که پیگیری خواهم نمود.

توجه داشته باشیم که اقتصاد منطقه، اقتصاد کشاورزی است و ما با ایجاد مرکز بزرگ محصولات کشاورزی می‌توانیم صنف علافان را در یک‌ محل تجمیع و باعث رونق بازرگانی محصولات کشاورزی شویم. دامداری‌های حاشیه شهر به‌طور قارچ‌گونه ایجاد شده که با ایجاد شهرک دامپروری می‌توان باعث پرورش حوزه دام و همچنین گسترش تجارت دام‌های سبک و سنگین شد و با توجه به اینکه اهر در شمال‌غر‌ب کشور صاحب عنوان در خرید و فروش دام است، حمایت از این حوزه و ایجاد شهرک دامپروری می‌تواند درآمد مطلوب برای شهر و شهرداری ایجاد کند.

۳. عملکرد پنجمین دوره شورای اسلامی شهر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در مورد عملکرد شورای پنجم، باید عرض کنم که هم نقاط مثبت داشتند و نقاط منفی هم! کارهای بزرگی هم انجام شد اما در شان مردم و شهر اهر نبود.

۴. چه نکات مثبتی در خود می‌بینید که گره از مشکلات مدیریت شهری اهر باز کند؟

نکته مثبتم، شهروندان هستند که همراهشان هستم و همراهم خواهند بود. تعامل بالا، از دیگر نقاط مثبتم است که تعامل با صاحب‌نظران، زیش سفیدان و رسانه‌ها جز اولویت هایم خواهد بود.

ما باید شورای پاسخگو باشیم و شهروندان را دائم در حال پرسش‌هایی بیابیم که از پاسخ‌های ما نا امید نشوند. شورا باید شورای شیشه ای باشد تا در محضر دید شهروندان باشد و روحیه مطالبه‌گری باید همواره حرف اول شهر را بزند.

۵. به نظر شما نهاد شورا چه زمانی با شکست مواجه می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین ایرادان برای شورا، دخالت های نابه‌جا در امورات اجرایی است. کار شورا فکرسازی و تصمیم سازی برای شهرداری است نه دخالت در انتصابات و مواردی که باعث هدر رفت انرژی شود. اگر منفعت شخصی دنبال شود، شورا شکست می‌خورد. کار شورا، نظارت دقیق بر اجرای قانون است و یک عضو شورا باید مقابل بی‌قانونی‌ها و تخلف‌ها بایستد و مبارزه کند. اگر به‌غیر این‌ها باشد، شورا شکست خواهد خورد.

منیت‌های اعضای شورا و تک‌روی‌ها می‌تواند موجب شکست شورا شود. امیدوارم شورای ششم اهر در سایه همبستگی و اتحاد قدم‌های خوبی برای خدمت به مردم بردارد.

 

 

 

۱۰. سخن آخر

از مردم صبور اهر و هم‌وطنانم تشکر می‌کنم.

روز ۲۸ خرداد در پای صندوق‌های رای مرا حمایت کنید تا بلکه بتوانم برای پیشرفت‌ شهرمان قدم‌ های خوب بردارم.