به گزارش اهرامروز، دکتر اسماعیل جبارزاده در آخرین جلسه شورای اداری استان در سال ۱۳۹۵، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مهدی باکری و شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: وحدت، برادری و صمیمیت، رمز موفقیت استان در عرصه‌های مختلف است که این روحیه باید در سال‌های آتی نیز تداوم داشته باشد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های الگو در عرصه اقتصاد مقاومتی، به اکثر تکالیف خود در این حوزه عمل کرده و انتظارات خاصی که از این استان وجود داشت را برآورده کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی معاونان استانداری در خصوص اقدامات انجام یافته در حوزه‌های مختلف استان، گفت: یکی از حوزه‌هایی که موفقیت‌های بزرگی در آن به دست آوردیم بخش کشاورزی بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این بخش، گفت: در سال ۱۳۹۲، ۱۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده بود که در سال جاری این رقم به ۶۷۰ هزار تن افزایش یافت و از محل این خرید، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به کشاروزان استان پرداخت شد.

جبارزاده با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما در بخش کشاورزی، توسعه کشت گلخانه‌ای است، گفت: وسعت زیرکشت گلخانه‌ای استان، از ۵۳ هکتار در سال ۱۳۹۲ به ۱۱۴ هکتار در پایان بهمن ماه سال جاری رسیده است.

وی همچنین از افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان از ۱٫۵۴ به ۱٫۷۳ خبر داد و گفت: در طول سه سال گذشته سه هزار و ۷۲۵ دستگاه تراکتور و۲۲۷ دستگاه کمباین به کشارزان استان تحویل داده شده است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: طرح پهنه‌بندی کشاورزی نیز با حضور ۳۵۰ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی در جهت توسعه علمی بخش کشاورزی در روستاهای استان اجرا شد.

در این نشست از مدیران دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی مستقر در استان ( به شرح زیر) به خاطر همکاری با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و کسب عناوین برتر ملی در حوزه‌های تحت ماموریت آنها قدردانی شد:
– رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان
– رییس سازمان جهاد کشاورزی استان
– مدیرکل حفاظت محیط زیست استان
– رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز
– مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان
– مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان
– مدیرکل بازرسی منطقه ۵ کشور
– فرماندار تبریز
– مدیر امور شعب بانک ملی در استان
– مدیر امور شعب بانک سپه در استان
– مدیر امور شعب بانک کشاورزی در استان
– مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری
– مدیر دفتر حج و زیارت استان
– مدیرکل استاندارد استان
– مدیرکل آموزش و پرورش استان
– مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری
– مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری
– مدیرکل دامپزشکی استان
– فرماندار بناب
– فرماندار جلفا
– مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه
– مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان
– رییس پلیس راهور استان

انتهای پیام/