به گزارش خبرنگار اهرامروز، جلسه شورای اسلامی شهر اهر با دستور کار بررسی تعرفه محلی عوارض و لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری اهر با حضور هفت عضو شورای اسلامی شهر برگزار و اصغر فتح‌زاده با حکم رئیس شورای اسلامی شهر اهر ریاست کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهادی ۹۸ شهرداری اهر بر عهده گرفت.

بودجه سازمان آتش‌نشانی اهر از سال ۹۸ مستقل می‌شود

میر جلال‌الدین موسوی، رئیس شورای اسلامی شهر اهر به جهت بررسی تعرفه عوارض محلی و لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری اهر را به کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهر ارجاع کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به اینکه شهردار اهر در لایحه بودجه سال آینده درآمدها و هزینه‌ها را ۴۵ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است، اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه شورا بررسی لایحه بودجه را در دستور قرار دهد.

موسوی از تدوین لایحه بودجه مستقل برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهر خبر داد و گفت: واحد آتش‌نشانی به لحاظ ارتقاء به سازمان، از سال ۹۸ بودجه مستقل خواهد داشت به طوری که در لایحه الحاقی اولین بودجه سازمان آتش‌نشانی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

وی در ادامه بر لزوم حضور اعضای شورای اسلامی شهر در جلسات کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه، بودجه پیشنهادی سال ۹۸ شهرداری اهر تاکید کرد.

جلسات بررسی لایحه بودجه ۹۸ شهرداری اهر را به صورت مستمر برگزار می‌کنیم

اصغر فتح‌زاده، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهر اظهار داشت: لایحه پیشنهادی بودجه ۴۵ میلیارد تومانی شهرداری اهر شامل هزینه‌های جاری، درآمدها و پروژه‌هاست‌.

وی افزود: از امروز بررسی لایحه بودجه سال آینده شهرداری اهر در کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهر قرار می‌گیرد و سعی می‌کنیم جلسات بررسی لایحه بودجه مستمر در نوبت صبح و عصر برگزار شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهر ادامه داد: اصولاً اگر اشکالاتی در لایحه بودجه سال آینده شهرداری اهر وجود داشته باشد اصلاحاتی صورت می‌گیرد و اگر نیاز به کم و کاست نداشت و به تصویب رسید اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

فتح‌زاده خاطرنشان کرد: امیدوارم همکاران در جلسات کمیسیون تلفیق بودجه حضوری مستمر داشته باشند تا بتوانیم در حداقل زمان ممکن ایرادات لایحه را رفع و پس از تصویب به شهرداری اهر ارجاع دهیم.

لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری اهر به صورت مقایسه‌ای بررسی می‌شود

راضیه عباسی معروفان، سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر نیز در نخستین جلسه بررسی تعرفه محلی عوارض و لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری اهر با تاکید بر بررسی لایحه بودجه سال آینده شهرداری اهر در قالب مقایسه‌ای با لایحه سال گذشته اظهار داشت: تاکید داریم لایحه بودجه به صورت مقایسه‌ای بررسی شود چون در این صورت از هرگونه اجحاف جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به این‌که وضعیت مالی شهرداری اهر، اگر طبق فعلی پیش رود مطلوب نخواهد بود، گفت: متاسفانه وضعیت مالی شهرداری‌ها من‌جمله شهرداری اهر خوب نیست و بحران اقتصادی گریبان‌گیر تمامی شهرداری‌ها شده است.

عباسی‌معروفان اضافه کرد: شورای پنجم به جای اینکه می‌توانست به برنامه‌ها و وعده‌ها بپردازد گرفتار بدهی دوره‌های قبلی شده، به‌طوری که تمامی انرژی‌مان را برای تامین و پرداخت بدهی‌ها گذاشته‌ایم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر با ذکر این‌که نبود شرایط پرداخت مطالبات پیمانکاران و طرف‌حساب شهرداری اهر، مردم را نسبت به شهرداری و شورا بی‌اعتماد می‌کند، تصریح کرد: متاسفانه شرایط طوری شده که منابع برای پرداخت مطالبات پیمانکاران وجود ندارد و از این بابت آبروی شورا و شهرداری لطمه می‌خورد.

وی اضافه کرد: انتقاد و گلایه‌های مردم از عدم تحقق وعده‌ها در آسفالت‌ریزی کوچه‌هایی که شهرداری اهر در قبال آنها تعهد دارد به حق است در حالی که این مهم کوچک‌ترین مطالبه شهروندان از مدیریت شهری است.

عباسی‌معروفان با تاکید بر اینکه قرار بود امسال نزدیک به ۵۰ کوچه باید آسفالت‌ریزی می‌شدند، گفت: مردم چون اطلاع از وضعیت مالی شهرداری اهر ندارند فکر می‌کنند پولی که برای خودیاری جهت آسفالت کوچه‌ها پرداخت کرده‌اند حیف و میل شده است ولی حقیقتا این‌گونه نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر افزود: اهالی برخی کوچه‌ها از سه سال پیش خودیاری جهت آسفالت‌ریزی پرداخت کردند ولی هنوز آسفالت نشده چرا؟ مردم که از افزایش بیش از ده برابری قیمت قیر، مصالح و بدهی شهرداری خبر ندارند که چون نمی‌توانیم قیر تامین کنیم آسفالت‌ریزی کوچه‌ها راکد مانده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات ناشی از نیروی انسانی مازاد شهرداری اهر یادآور شد: همیشه از نیروی انسانی مازاد گفته‌ایم و علاجی نیافته‌ایم و این امر موجب شده در پرداخت حقوق مشکلاتی به وجود آید ولی تا به حال مدیریت کرده‌ایم این در حالی است که تا به امروز توانستیم حدودا حقوق نیمی از پرسنل را پرداخت کنیم.

عباسی‌معروفان با بیان این‌که با گذشت یک‌و‌نیم سال از آغاز بکار شورای پنجم هنوز درگیر مشکلات دوره‌های گذشته هستیم، گفت: با وجود مشکلات عدیده پیش‌روی شهرداری اهر، اما اجازه نداده‌ایم خللی در نحوه خدمات‌رسانی به وجود بیاید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر خاطرنشان کرد: از بابت تمامی قصورات و اینکه نتوانیم تمامی انتظارات مردم را برآورده کنیم لازم می دانیم تا از شهروندان اهری عذرخواهی کنیم.

مردم از وضعیت موجود ناراضی و ما هم ناراضی هستیم

ابوالفضل بابایی دایلاری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهر در ادامه این جلسه اظهار داشت: همانطور که خانم عباسی معروفان وضعیت مالی شهرداری اهر را تشریح کردند، مردم از وضعیت موجود ناراضی و ما هم ناراضی هستیم.

وی افزود: بنده هم از وضعیت موجود ناراضی هستم ولی هرچه در توان داریم برای عمران و آبادانی شهر و رفاه شهروندان کم نگذاشته ایم.

انتهای پیام/