به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در آیین افتتاح دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان باقرالعلوم اهر با قدردانی از تلاش‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهت تامین مطالبات مردم اهر و هریس اظهار داشت: اگر امروز مراکز درمانی اهر و هریس نواقصاتی دارند بدین معنا نیست که عملکرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضعیف بوده و به خوبی می‌دانیم دکتر صومی تلاش خود را انجام داده است و باید از بابت نواقصات بگویم ما انتظار خدمات‌رسانی و توجه بیشتر دولت را می‌خواهیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: نواقصات امروز مراکز درمانی و بیمارستان‌های اهر و هریس نتیجه کم‌لطفی در گذشته است و بخشی از کمبودها از مراجعات بالای بیماران از شهرستان‌های هم‌جوار ناشی می‌شود به عبارتی مراکز درمانی اهر صرفاً به بیماران اهری رسیدگی نمی‌کنند بلکه بیماران شهرستان‌های هم‌جوار از خدمات بیمارستان اهر نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: کمبود امکانات و تجهیزات درمانی و پزشکی شهرستان اهر با مرکزیت منطقه ارسباران از بابت مراجعات بیماران منطقه به مرکز استان، فشار مضاعفی به مراکز درمانی تبریز وارد می‌شود از این‌رو اگر امکانات و تجهیزات بهداشت و درمان اهر تامین و تجهیز شود می‌تواند حجم عظیمی از مراجعات بیماران شهرستانی را به تبریز کم کند و این امر نیز اثراتی همچون کاهش هزینه‌های بیماران را در پی خواهد داشت.

عبدالهی بابیان اینکه مراکز درمانی شهرستان اهر ظرفیت و توانایی ارائه خدمات به بیماران مراجعه کننده از کشور جمهوری آذربایجان را دارد، گفت: در صورتی می‌توانیم به بیماران مراجعه کننده از کشور جمهوری آذربایجان خدمات درمانی ارائه دهیم که از نظر امکانات و تجهیزات تامین شده باشیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به خلف وعده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تامین و تجهیز دستگاه MRI گفت: دو سال است که وزیر بهداشت و درمان از بابت تامین و تجهیز دستگاه MRI در اهر قول و دستور داده‌اند و ما گفته‌ایم اگر MRI تامین شود حداقل ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت منطقه از وجود این دستگاه بهره‌مند می‌شوند و برخی‌ها فکر می‌کنند ما MRI را پیگیری می‌کنیم و گفته‌ایم دروغ بوده در حالی که دکتر صومی و وزیر بهداشت قول داده‌اند تا تامین کنند.

خلف وعده وزارت بهداشت در تامین و تجهیز دستگاه MRI باعث بدبینی مردم شده است

وی اضافه کرد: تامین و تجهیز دستگاه MRI برای شهرستان اهر حتی موافقت نامه وزیر بهداشت و درمان نیز دارد و سال گذشته طی نامه‌ای اعلام کردند که ساختمان جهت تجهیز MRI در اهر آماده نبود در حالی که ساختمان هم‌اکنون نیز آماده است و به دروغ نوشته‌اند ساختمان آماده نیست.

عبدالهی در ادامه خواستار تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان اهر شد و گفت: شهرستان‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی دارند نه قدمت آنها و نه موقعیت‌شان با شهرستان اهر تفاوت دارد، این در حالی است که با تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان اهر، دانشجویان ارسبارانی به جای تحصیل در تبریز می‌توانند در شهرستان اهر تحصیل کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس به وضعیت بیمارستان قدیم اهر نیز اشاره کرد و گفت: بیمارستان قدیم اهر اکنون به مدرسه، مهدکودک و هلال‌احمر تبدیل شده در حالی که این بیمارستان می‌توانست به مرکز درمانی تبدیل شود ولو اینکه از این ساختمان آنطور که باید و شاید نمی‌توانیم به اندازه کارایی‌اش استفاده کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم هریس از کمبود امکانات و تجهیزات درمانی و کادر پزشکی متخصص رنج می‌برند، بیان داشت: بیمارستان هریس از نظر نبود دستگاه ماموگرافی، اکو و پزشکان متخصص دچار مشکل است و بیماران هریسی مجبور هستند به تبریز مراجعه کنند، لذا انتظار داریم دولت در خدمات‌رسانی به هریسی‌ها و اهری‌ها کم‌لطفی نکند.

عبدالهی بابیان این‌که زمانی که سی‌تی‌اسکن بیمارستان باقرالعلوم اهر خراب بود بیش از ۶۰ درصد بیماران به تبریز مراجعه می‌کردند، خاطرنشان کرد: مراجعه بیماران ارسبارانی به تبریز هم برای مواقعیت سیاسی منطقه و هم برای دولت کسر شان است و مردم از بابت عدم توجه به مطالبات‌شان نسبت به دولتمردان بدبین می‌شوند.

انتهای پیام/