به گزارش خبرنگار اهرامروز، کمال امید در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر بابیان اینکه شهرداری طی نامه‌ای به شورا درخواست اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در پارک جنگلی فندقلو و کمپ گردشگری سد ستارخان اعلام آمادگی کرده است، اظهار کرد: اگر شهرداری اهر بخواهد با نیروهای خود پارک جنگلی فندقلو و کمپ گردشگری سد ستارخان را مدیریت کند نمی‌تواند خدمات قابل قبولی ارائه دهد.

وی افزود: در ضمن شهرداری اهر منابع مالی چندانی هم ندارد که در پارک جنگلی فندقلو و کمپ گردشگری سد ستارخان پروژه‌هایی اجرایی کند، لذا باید در این زمینه از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در جهت تحقق اهداف بهره‌مند شویم.

شهردار اهر با اشاره به اینکه شهرداری اهر در پارک جنگلی فندقلو با جمع‌آوری زباله و حفظ وضع موجود عملکرد قابل قبولی دارد، گفت: همچنین در بحث کمپ گردشگری سد ستارخان به لحاظ این‌که استقبالی صورت نمی‌گرفت علاقه‌ای نداشتیم ولی همان‌طور که گفته درب‌های کمپ بسته است را باز می‌کنیم و با حفظ وضع موجود تلاش می‌کنیم تا زمینه بهره‌مندی مردم از این کمپ فراهم شود.

امید، وضعیت منابع مالی شهرداری اهر را نامطلوب عنوان کرد، ادامه داد: اگر شهرداری اهر به دستگاه‌هایی بدهکار است سعی می‌کند بدهی خود را بپردازد اما وقتی نتوانست پرداخت کند بدانید وضعیت مالی شهرداری خوب نیست به‌طوری که در این شرایط وخیم مالی نتوانسته‌ایم حقوق ۲ ماه برخی از پرسنل را پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: اگر روزی زباله از سطح شهر جمع‌آوری نشود معلوم نیست چه فاجعه‌ای رخ می‌دهد پس بنا بر این تأمین و پرداخت حقوق پاکبانان نسبت به بدهی دستگاه‌ها ارجحیت دارد، لذا اگر معیشت و مشکل مالی پرسنل تأمین نشود نمی‌توان به امورات دیگری پرداخت.

شهردار اهر با انتقاد از اینکه شرکت توزیع نیروی برق در شرایطی که شهرداری اهر مشکلات مالی بسیاری دارد برق پارک‌های سطح شهر اهر را قطع می‌کند، گفت: دولت میلیاردها برای ایجاد خط برق به پارک ولایت هزینه کرده و آن را به شهرداری واگذار، علی‌رغم این‌که برای تحویل این خط به اداره برق دوندگی زیادی کرده‌ایم اما خواسته شهرداری اهر در تأمین برق موردنیاز این پارک محقق نشد.

انتهای پیام/