به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در مراسم روز جهانی تئاتر در اهر ضمن تبریک فرارسیدن ایام سال جدید، روز جهانی تئاتر و تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان سیل اخیر اظهار کرد: از مسئولین جشنواره نوروزی اهر به‌ویژه شهردار اهر میخواهم پس از دو روز توقف جشنواره به دلیل ابراز همدردی با مردم داغدیده مناطق سیل زده، این جشن ها را را ادامه دهند.

وی بابیان اینکه ما در شهرداری با مشکل روبرو هستیم و دولت هیچ کمکی به شهرداری اهر نمی‌کند افزود: پیگیری‌های زیادی در این زمینه برای کمک به فعالیت‌های عمرانی شهرداری انجام‌شده که از آن جمله می‌توان به جذب اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای کمربندی میانی اهر از شرکت مس اشاره کرد که بنده از مسئولین مربوطه درخواست می‌کنم تا سریعا در این خصوص بصورت عملی اقدام نمایند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره تلاش برای تجهیز هر چه بیشتر بیمارستان باقرالعلوم اهر گفت: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان باقرالعلوم اهر پس از مدت طولانی که دارای ایراد فنی بود و سبب به زحمت افتادن مردم عزیز شهرستان اهر شده بود با تلاش ها و پیگیری‌های مداوم و رایزنی با مسئولان وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی قبل از سال جدید تامین و در بیمارستان اهر نصب شد.

عبدالهی با ذکر اینکه در روزهای پایانی سال ۹۷ شاهد تحویل ۲۲ کیلومتر از بزرگراه اهر_تبریز بودیم عنوان داشت:  انشاالله سال ۹۸ شاهد اتمام این پروژه خواهیم بود البته پیگیری‌های بنده در بحث توسعه و اشتغال تنها محدود به بزرگراه اهر_تبریز نمی‌شود طبق اعلام مسئولان ارشد شرکت مس ملی ایران، پروژه کارخانه آهک هیدراته نیز در سال ۹۸ به پایان خواهد رسید.

وی در خصوص حل مشکلات بخش فرهنگ و هنر و تئاتر شهرستان اهر نیز گفت: اقداماتی در این خصوص ازجمله جذب اعتبار از محل‌های مختلف انجام‌شده، همچنین سؤالات بنده از وزیر فرهنگ و ارشاد در مجلس در نوبت قرار دارد از وی خواهم پرسید چرا آن‌گونه که باید به تئاتر و هنرمندان این عرصه در شهرهایی مانند اهر و هریس باوجوداین همه ظرفیت توجه نمی‌شود؟! چرا به کتابخانه‌ها و رونق این مهم و حل مشکلات آن در این شهرستان‌ها توجهی چندانی صورت نمی‌گیرد؟! و چندین سؤال دیگر که خواهم پرسید و تمام تلاش خود را برای ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی و هنری و به‌ویژه جشنواره سراسری تئاتر انجام خواهم داد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس در مجلس شورای اسلامی در پایان در مورد  پیگیری‌های انجام‌شده در رابطه با دانشگاه فرهنگیان و اینکه امیدواریم  در سال ۹۸ شاهد راه‌اندازی و جذب دانشجو در این واحد علمی باشیم ابراز امیدواری کرد.